Jokamiehenluokan sääntötarkennuksia

12.1.2016

« Takaisin

§10.3.2 Paloseinät:

Seuraava lause tarkennetaan: 
Paloseiniä saa siirtää enintään 30 cm ohjaamoon päin (mittaus kohtisuoraan väliseinää vastaan tai tuulilasin alareunasta).

Lause tarkennetaan seuraavan tekstin mukaan ►

Paloseiniä saa siirtää ohjaamoon päin enintään 30cm mitattuna kohtisuoraan alkuperäistä paloseinää vastaan. Mikäli paloseinä muodostaa kotelorakenteen, mittaus suoritetaan kotelon moottoritilan puoleisesta seinämästä. Mikäli alkuperäisen paloseinän paikkaa ei voida todentaa, paloseinää saa siirtää enintään tuulilasin alareunaan asti.

§10.8 Akselistot:

Seuraava lause tarkennetaan:
Auton ohjaamotilaan viedyt pyörän tuentojen sekä jousituksien osat pitää koteloida vähintään 3mm vahvuisella metallilla, niiltä osin kun ne ovat ohjaamotilassa.

Lause tarkennetaan seuraavan tekstin mukaan ►

Auton ohjaamotilaan viedyt pyörän tuentojen sekä jousituksien osat pitää koteloida hitsaamalla tehdyllä kotelolla, materiaalivahvuus vähintään 1,5mm. Kiinnityspisteet tulee vahvistaa vähintään 3mm vahvuisella metallilla.

§10.5.1 Turvakehikko

… Jos takapääkaari sijaitsee yli 150 mm B-pilarin takapuolella, tulee silloin kuljettajan puolen väli vahvistaa vähintään 2,5 mm vahvalla teräslevyllä, jonka korkeus on vähintään 300 mm….

Mittaus suoritetaan kuvan osoittamalla tavalla ikkunareunan tasolta.
(keltaiset nuolet  näyttävät mittauskohdan)

JM pääkaaren ja B-pilarin välin mittaustapa

Lisätiedot:

Timo Lampinen timo.lampinen@autourheilu.fi GSM: 040-8470155

 

Design Mainostoimisto Ajaton Oy