Viestinnän murros – uhka vai mahdollisuus?

21.6.2016, Sami Kolsi

Viestintä

Perinteisen median rinnalle on viestintäkentälle syntynyt koko joukko uusia kanavia, joiden osaavalla hyödyntämisellä päästään pitkälle.

Viestinnän toteuttaminen on sosiaalisen median myötä muuttunut. Isoja mediatoimijoita ja printtimediaa ei pidä missään nimessä kilpailujen tiedottamisessa unohtaa, mutta sarjojen ja kilpailuiden omiin kanaviin ja niiden laadukkaaseen sisältöön kannattaa myös panostaa.

Sosiaalinen media, tuo pelätty, vihattu ja rakastettu ilmiö sekä uuden viestintäteknologian mahdollisuudet ovat parhaimmillaan sellainen tutkapari, että fanfaarit soivat muuallakin kuin palkintokorokkeilla.

Omilla kanavilla saavutettava yleisömäärä on tietysti ainakin aluksi pienempi, mutta kohderyhmä heti oikea. Some tarjoaa nykypäivänä mahdollisuuden tehdä periaatteessa kaikkea suorista lähetyksistä omiin toimitusalustoihin ja reaaliaikaiseen tiedonvälittämiseen ilman miljoonien panostusta lähetyskalustoon. Ottakaamme siitä siis kaikki ilo irti.

Nyt kaivataan rohkeutta ottaa sisällön tuottaminen hanskaan. Seuroja haluan kannustaa erityisesti nuorten värväämiseen, sillä hehän kirjaimellisesti asuvat somessa ja osaavat tuottaa monipuolista sisältöä.Samalla lajin pariin saataisiin houkuteltua lisää ihmisiä ja nuorta verta.

Sitten ei muuta kuin kanavat kuumiksi!

Sami Kolsi toimii sarjatiedottajana Ralli SM ja Rallicrossin SM sekä Porsche GT3 Cup Challenge -sarjoissa. Lisäksi hän tekee viestinnän ammattilaisena lukuisia muita, usein moottoriurheilusisältöisiä viestintäprojekteja. Yksi hänen viestintäbravuureistaan oli Kagasniemirallin tiedotus viime talvena. F-rallisarjan kilpailu sai hyvän näkyvyyden verkossa, kun kisasta toimitettiin mm.  suoria Periscope-lähetyksiä saunan lauteilta lähtien.

« Takaisin