Pienoisautoilun lajiryhmän kokous 3/2019 25.4.2019

29.4.2019

« Takaisin

Paikalla olivat lajiryhmän puheenjohtaja Riku Akkanen, Arttu Salomaa, Vesa Yli ja lajikoordinaattori Mia Vihavainen.

Kokouksessa 3/2019 käsiteltiin muun muassa seuraavia asioita:

1:10 SÄHKÖKROSSIN MM-KISAJOUKKUEEN LISÄPAIKAT
Jukka Häkämieheltä saatujen tietojen mukaan Suomi on saanut neljä lisäpaikkaa kolmen alkuperäisen paikan lisäksi. Paikat ovat seuraaville kuljettajille; Joona Haatanen, Karri Salmela, Joel Valander, Konsta Saarinen, Pekko Iivonen, Mikko Luopajärvi ja Jamiel Gabrielsson. Paikat ovat tulosperusteiset.

SM-SARJOJEN YHTEISTYÖKUMPPANIHANKINNAN TOIMINTAMALLI
Esitetään luokkayhteyshenkilöiden avuksi seuraavanlaista toimintamallia sarjojen yhteistyökumppanihankintaa varten; Luokkayhteyshenkilö voi hakea hyvissä ajoin ennen kauden alkua sarjalleen yhteistyökumppaneita. Haku voidaan suorittaa luokkayhteyshenkilön valitsemalla, mutta avoimella tavalla tarjoten esimerkiksi lajin parissa toimiville kauppiaille tasapuolisen mahdollisuuden sarjan yhteistyökumppaniksi. Yhteistyökumppaneita on suositeltavaa hakea myös lajin ulkopuolelta.
Yhteistyökumppanin edut voivat olla esimerkiksi seuraavanlaiset:
• Yrityksen logo lajin keskustelupalstalle samaan viestiketjuun, jossa sarjasäännöt julkaistaan.
• Yrityksen logo jokaisen osakilpailun kilpailukutsuun.
• Yrityksen logo sarjan virallisille verkkosivuille/Facebook-sivustolle (jos sellaisia on olemassa).
• Yrityksen logo/mainos näkyvälle paikalle palkintojenjakotilaisu
• Hinnan yhteistyökumppanuudelle luokkayhteyshenkilö voi määrittää sarjakohtaisesti/kausi.

MUUT ASIAT
Aloitettavat kilpailutukset: M8-yksityyppirengas, TSM-10-renkaat ja TSP-10-moottori.
M8-rengastestiryhmän haku on alkanut. Testiryhmä koostuu maahantuojista ja tunnetuista hyvämaineisista kilpailijoista eri ratojen edustajina. Testiryhmän olisi tarkoitus päästä toimeen, kun radoille päästään ajamaan. FTT:n (TSM-10) rengaskilpailutus avataan ja uusi rengas valitaan ensi kaudeksi. TSP-moottori ja TSS-moottori/nopeudensäädinyhdistelmän kilpailutus avataan ja testaus suoritetaan talvikauden aikana. Eli ensi kausi mennään vielä nykyisellä moottorilla, jolloin tämän moottorin käyttöiäksi tulee kolme vuotta. Aikataulutus menee seuraavasti: Kilpailutus avataan ja moottorit pitää olla toimitettuna testiryhmälle marraskuun loppuun mennessä. Moottoreita testataan talvikauden aikana ja uusi valittu moottori ja moottori/nopeudensäädinyhdistelmä julkistetaan kauden päätteeksi.

MUUTOKSET KILPAILUKALENTERIIN
LS-OR-luokan kauden 2. osakilpailu siirretään ajettavaksi Pihtiputaalta Kuusankoskelle, mutta järjestäjänä pysyy edelleen FireWheelsRC.

SÄÄNTÖASIAT
Esitetään hallitukselle hyväksyttäväksi
seuraavaa muutosta pienoisautoilun lajisääntöihin kohtaan 3.5.3. AUTON MITAT: …TSM-10, TSP-10, TSS-10
- pituus (esikuvan mukaan)
- leveys max 200 mm
- leveys ilman koria max 190 mm
- akseliväli max 273 mm
- renkaan leveys 18-26 mm
- vanteen halkaisija max 50 mm
- siiven maksimikoko sivulevyineen 190 x 40 x 20 mm
- siiven korkeus mitataan siiven kiinnityspaikan yläpinnan tasalta kohtisuoraan ylöspäin
- siiven korottaminen, paikan muuttaminen tai siipikulman säätäminen erillisillä prikoilla tai säätöpaloilla
kielletty
- minimipaino 1320g…

SEURAAVA KOKOUS
Seuraava kokous pidetään tarvittaessa tai viimeistään 26.9.2019.

Yhteystiedot

Mia Vihavainen

Lajipäällikkö

050 528 3022

mia.vihavainen@autourheilu.fi

Design Mainostoimisto Ajaton Oy