Uutiset
Haetaan yhteistyökumppaneita kaudelle 2026 Crosskart Xtrem ja Xtrem Junior autojen ECU ohjelmointiin
6.11.2025
Drifting SM Pro2 luokan 2026 ennakkokysely
6.11.2025
HTP-passiprosessin ohjeet ja dokumentit avattu
6.11.2025
Haetaan Crosskart Sprint järjestäjiä talvikaudelle 2026
6.11.2025
Secto Rally Finland vahvisti asemansa kansainvälisenä huipputapahtumana – taloudelliset vaikutukset Keski-Suomelle kasvussa
5.11.2025
Rallin päätoimitsijakoulutus 29.-30.11.2025 Kuopiossa - ilmoittautumista jatkettu 9.11. asti
5.11.2025
Rallisprint SM -sarjasäännöt on julkaistu
4.11.2025
Ilmoittaudu rallisprintin lajipäivään 22.11.2025 Jyväskylään
4.11.2025
Sykähdyttävin urheiluhetki - anna äänesi autourheilulle ja äänestä Kalle Rovanperän ja Jonne Halttusen Suomen MM-rallin voittohetkeä
4.11.2025
AKK ja Jussi Kohtala yhteistyöhön Karting SM -sarjan moottori- ja promootiokokonaisuudesta kaudesta 2026 alkaen
3.11.2025
Gran Turismo luokka-asiaa
1.6.2016
Gran Turismo-luokka on saanut ilahduttavan positiivisen vastaanoton kilpailijoiden keskuudessa. Luokan erikoisuus näin aloitusvaiheessa on, että luokan sääntöjä ei ole lukittu, vaan niitä muokataan tämän testikauden edetessä. Ideana on saada koeponnistettua säännöt, jotka voitaisiin ensi vuoden alusta lukita jopa useammaksi vuodeksi tietyn vakauden saavuttamiseksi.
Tiedusteluita luokan tekniikkasääntöihin liittyen on tullut runsaasti AKK:hon. Jopa niin runsaasti, että rata-ajon ja tekniikan lajipäälliköt haluavat muistuttaa kilpailijoita, ettei uusien autojen rakentamista tässä sääntöjen tilassa kannata vielä aloittaa. Ihan kaikkia rakenteita ei kuitenkaan voida hyväksyä, vaikka luokan on tarkoitus erittäin vapaa ollakin. Luokalle tullaan laatimaan tietty turvallisuusvarusteiden minimitaso ja suorituskykyäkin on jollain tavalla oltava mahdollista hallita luokan näyttävyyttä kuitenkaan unohtamatta. Joten malttakaa vielä hetki, käykää aktiivisesti kisoissa ja vaikuttakaa luokan tulevaisuuteen. Nyt siihen on aito mahdollisuus.
Luokan yhteyshenkilö: Tuukka Sairo, tuubax@gmail.com
Terveisin: rata-ajon lajipäällikkö Pekka Säynevirta ja tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi
