Uutiset
Tervetuloa 22.5.2024 klo 17–18 webinaariin liikennevakuutuslain uudistuksesta – lähetä kysymykset etukäteen
30.4.2024
Asfalttisprintin SM-sarjan kolmas osakilpailu on peruttu
29.4.2024
Kuulumisia liittovaltuuston kevätkokouksesta sekä viestinnän työpajasta
27.4.2024
Haetaan pienoisautoilun Maastosarjan M2-10 ja M4-10 -luokille luokkayhteyshenkiloä
25.4.2024
Pasi Mäenpää AKK Sports Oy:n hallituksen uusi puheenjohtaja – Marco Mäkinen ja Tommi Muilu mukaan hallitukseen
25.4.2024
Hallituksen kuulumisia - KITI-kehityshanke etenee
25.4.2024
Haetaan pienoisautoilun TSM-10 ja C-12 -luokille yhteistä luokkayhteyshenkilöä
25.4.2024
Suomalaiset vahvistavat asemaansa FIA:n komissioissa
19.4.2024
Historicin FIA HTP -passien kansallinen voimassaolo
18.4.2024
Crosskart ajoleiri Kouvolassa lauantaina 27.4.2024, harjoittelumahdollisuus rallicross kalustolle illalla
18.4.2024
Endurancen CUP-mestaruudet ratkaistaan Alastarolla lauantaina 9.10.
7.10.2021
Endurance Cup -sarjan viimeinen kilpailu ajetaan tulevana viikonloppuna Alastaron moottoriradalla.
Vaikka Cup mestaruus on vielä useiden tiimien ulottuvilla, vahvimpana Cup mestarisuosikkina kilpaluun starttaa kuitenkin Luokan 1 (alle 2050ccm) johtaja MMR Team Honda Civicillä, joka edellisen Botniaringin kisan pientä teknistä kauneusvirhettä ja toista sijaa lukuunottamatta on vienyt kauden kolme ensimmäistä kisaa täysin pistein. Luokan sisällä voitto on jo MMR:n puolesta selvä, koska Botniaringin kisan voittaja BMW:llä ajava Joyride Racing ei voi enää maksimaalisellakaan suorituksella saavuttaa MMR:n johtoa, kun voitosta voi saada 25 pistettä. Luokan toisesta ja kolmannesta sijasta ovat taistelemassa Joyride Racingin lisäksi myös aina todella nopea Gepardi Team Ford Fiesta ST:llä, sekä RGV Motorsport Honda Civicillä.
Luokassa 2 (yli 2051ccm), jossa BMW 323 on tiimien kalustona, taistelu luokan voitosta on täysin auki. Tasaisen luokan osallistujat ovat ottaneet voittoja ja palkintosioja kauden mittaan ristiin siten että jännitys on säilynyt viimeiseen kisaan asti. Barbara Racing Team johtaa luokkaa viimeiseen kisaan lähdettäessä neljän pisteen erolla viime kauden Cup -voittajaan NAP Racing teamiin. #35 Racing team on alkukauden pienien ongelmien jälkeen kiristänyt tahtiaan voittamalla kaksi viimeistä kilpailua, ollen näin enää seitsemän pistettä kärjestä ennen finaalia. Myös Jawa team on erittäin tasaisilla suorituksillaan palkintosijojen tuntumassa ja Bemu Team on tilaisuuden tullen valmis nappaamaan korkeat pisteet ja päätymään mitaleille. Cupin voittoonkin tämän luokan tiimeillä on vielä mahdollisuus, mutta se vaatisi MMR:n ja JWT:n epäonnea.
Luokassa 3 (2-vettiiliä /sylinteri) JWT Racing on tehnyt vakuuttavan tasaista tulosta voittamalla kaudella kaikki kilpailut luokassaan BMW E30 325i:llä. JWT on MMR teamin lähin uhkaaja kokonaiskilpailua, eli Cup mestaruutta ajatellen, mutta Botniaringin pieni Cupiin osallistuva osallistujamäärä luokassa leikkasi tiimin pistepottia. Tämä tarkoittaa, että JWT on muutaman pisteen takamatkalla kokonaismestaruutta ajatellen, mutta käytännössä varma luokkamestari ilman ongelmia. Kakkos- ja kolmossijasta käydään kova vääntö Team Veisun ja KH Motorsportin kesken, joilla molemmilla on vielä pieni mahdollisuus myös luokan mestaruuteen, jos JWT kohtaa todella suuria ongelmia.
Aika-ajot alkavat Lauantaina kello 10 ja kauden viimeinen kilpailu starttaa kello 11.
Pistetilanne 4/5 kilpailua:
Cup kokonaiskilpailu:
- MMR Team 97 pistettäHonda Civic
- JWT Racing 93 pistettäBMW 325i
- Barbara Racing Team 89 pistettäBMW 323i
Luokka 1 Alle 2050 ccm
- MMR Team 97 pistettäHonda Civic
- Joyride Racing 69 PistettäBMW 318iS
- RGV Motorsport66 PistettäHonda Civic
Luokka 2 yli 2051 ccm
- Barbara Racing Team89 PistettäBMW 323i
- NAP Racing85 Pistettä
- #35 Racing82 Pistettä
Luokka 2 venttiiliä / sylinteri
- JWT Racing93 PistettäBMW 325i
- Team Veisu78 Pistettä
- KH Motorsport70 Pistettä
Momo Racing Team Ry
Kuva: Santeri Ampuja