Uutiset
AKK:n toimisto ja asiakaspalvelu avoinna keskiviikkona 8.5.2024 poikkeuksellisesti klo 8.30-10.30
7.5.2024
Kilpa-ajoneuvojen turvavarusteet suojaavat ja haastavat – koulutuksessa pyrittiin löytämään helpoin tapa pelastaa kuljettaja
7.5.2024
Tervetuloa 22.5.2024 klo 17–18 webinaariin liikennevakuutuslain uudistuksesta – lähetä kysymykset etukäteen
30.4.2024
Asfalttisprintin SM-sarjan kolmas osakilpailu on peruttu
29.4.2024
Kuulumisia liittovaltuuston kevätkokouksesta sekä viestinnän työpajasta
27.4.2024
Haetaan pienoisautoilun TSM-10 ja C-12 -luokille yhteistä luokkayhteyshenkilöä
25.4.2024
Haetaan pienoisautoilun Maastosarjan M2-10 ja M4-10 -luokille luokkayhteyshenkiloä
25.4.2024
Pasi Mäenpää AKK Sports Oy:n hallituksen uusi puheenjohtaja – Marco Mäkinen ja Tommi Muilu mukaan hallitukseen
25.4.2024
Hallituksen kuulumisia - KITI-kehityshanke etenee
25.4.2024
Suomalaiset vahvistavat asemaansa FIA:n komissioissa
19.4.2024
Kartingin KZ2-luokkaa kehitetään kaudelle 2020 - Lajipäivien muistio 31.10.
11.11.2019
Kuva: Outi Talikka / AKK
Kartingin KZ2 -luokan lajipäivä pidettiin 31.10.2019 AKK:n toimistolla.
Paikalla oli kartingin lajiryhmän edustajia sekä parikymmentä KZ2-luokan kuljettajaa / edustajaa. Keskustelua käytiin hyvässä hengessä, ja ensi vuodelle saatiin suunniteltua useita parannusehdotuksia.
Tavoitteena on saada KZ2-luokka kasvamaan entisestään kaudelle 2020.
Näistä asioista keskusteltiin:
-kisatilanteiden tuomarointi tulisi olla entistä tasaisempaa / yhtenevää läpi kauden
-sarjan julkistamista toivottiin aikaisemmaksi, sekä sen tiedottamista paremmaksi
-mahdollinen isompi painoluokka mukaan?
1. KZ2, normaali luokka: 175kg auto + kuski yhteensä
2. KZ2 Xtra: esim. 190kg auto + kuski yhteensä
-keskusteltiin, että KZ2 luokka järjestäisi testipäivät kauden alussa keväällä sekä kauden lopussa syksyllä (try out uusille kuskeille)
KULJETTAJAMÄÄRÄT:
2019: + 10-16 kuskia
2020 tavoite: + 18 kuskia
2021 tavoite: + 25 kuskia
-keskusteltiin, että SM-sarjamaksu tulisi jokaiselle, joka osallistuu SM-kilpailuun KZ2-luokassa
-keskusteltiin, että punaristilippu tulisi pois käytöstä finaaleista KZ2-luokassa: kierroksella ohitettavia tarkkailtaisi, jotta ohittaminen tapahtuu ongelmitta
-koneiden käyttäminen sallittu KZ2-luokalle? Kilpailunjärjestäjä osoittaisi paikan, missä koneita voi käyttää.
-SM-sarja koostuisi: 4 osakilpailua (8 finaalia, joista 6 finaalia lasketaan lopputuloksiin)
-kisaformaatti pysyy ennallaan: lauantaisin 2 finaalia
-KZ2 vanhat koneet sallitaan edelleen
-sallitaan edelleen kaikki v.2006 jälkeen luokitellut rungot
SYTYTYS:
1) sytytyspuolien vaihtaminen/kierrättäminen katsastuksen toimesta: tätä toimintamallia toivottiin.
2) sytytyksen mittaaminen lampulla pyörivästä koneesta: vaihtoehdon käyttöönottoa tutkitaan.
3) yleismittarilla tarkastaminen: tätä mittaustapaa tutkitaan lisää.
RENKAAT:
-renkaat jaetaan finaalipäivän aamuna arpomalla
-saderenkaiksi sallitaan itse hankitut luokituksen mukaiset renkaat (ei parc fermestä)
POLTTOAINE:
-polttoaineen testausmittarin käyttäminen aktiivisemmaksi
-järjestävän seuran tulisi varmistaa paikallisen polttoainekauppiaan kanssa, että säiliöt on täytetty juuri ennen SM-kilpailua
-keskusteltiin Panta bensiinin sallimisesta: päädyttiin, että ei sallita
-katsastukseen toivottiin tiukempaa otetta
-rangaistuskäytäntö: toivottiin selkeämpiä ja suurempia sanktioita vilpistä
MARKKINOINTI:
-keskusteltiin kilpailujen paikallisesta markkinoinnista/viestinnästä
-keskusteltiin SM-kilpailujen mahdollisesta striimaamisesta, selvitetään toimijoita
Yhteystiedot
Henri Karjalainen
Lajipäällikkö
050 546 0500
henri.karjalainen@autourheilu.fi