Uutiset
Viestintäpäällikön kuulumisia Kellokukantieltä
20.5.2024
Kartingin lajiryhmän kuulumisia
17.5.2024
Rata-ajon lajiryhmän kuulumisia
16.5.2024
Perheen yhteisenä harrastuksena karting – Kytölän mimmit Minä olen -haastattelussa
16.5.2024
Offroadin lajiryhmän kuulumisia
15.5.2024
Karting SM yhteistyöhön MTV Katsomon kanssa - koostelähetys jokaisesta kilpailusta MTV Katsomoon
15.5.2024
Suomalainen lahjakkuus nousemassa parrasvaloihin Pohjois-Amerikassa – Tommi Hallmanin matka jokamiesluokasta kohti Nitrocrossin huippua
14.5.2024
Indy Junior -Akatemia Suomi-USA - hae mukaan ainutlaatuiseen moottoriurheilumahdollisuuteen
14.5.2024
Rallicrossin kaudesta 2024 on tulossa tiivis ja vauhdikas kausi
13.5.2024
Tietoa FIA-Historic-passin hinnoista ja maksukäytännöstä
13.5.2024
V1600 passitiedote
16.12.2015
V1600 säännöt tarkentuvat vuoden 2016 alusta. Samalla päivitetään V1600 autojen turvakehikkosääntöä turvallisempaan suuntaan. Auton pitää myös ensi vuoden alusta olla vuosimalliltaan 2000 tai sitä uudempi.
Jos teillä on autoja rakenteilla ( varsinkin vanhempia kuin vuoden 2000 autoja) ja niissä on jo kehikko sisällä, niin kannattaa hakea passia vielä 2015. Tällöin auto passitetaan vielä nykyisen säännön kehikolla. Näin toimimalla estetään tilanne, jossa vastavalmistuneessa autossa on sääntöjen vastainen kehikko (vanhojen passien autojen kehikoita EI tarvitse päivittää uuden säännön mukaisiksi).
Passihakemuksessa tarvittavan valokuvan ei tarvitse olla juuri siitä autosta, joka passitetaan. Riittää, että kuva on täsmälleen samanlaisesta autosta. Alle 2000 vuosimallin autoihin passia haettaessa on huomattava, että kuva ja tekniset tiedot pitää olla vähintään 2000 mallisesta. Joten vaikka auto ei ole vielä kuvattavassa kunnossa, niin passin voi hakea vuonna 2015. Passeja on haettu runsaasti ja niiden toimitusaika on venynyt. Olemme kuitenkin sopineet että riittää, kunhan hakemus kaikkine tarvittavine liitteineen on toimitettu vuoden 2015 puolella. Tällöin hakemukset käsitellään nykyisen säännön mukaan.
Uusi 2016 V1600 sääntö on nähtävillä täältä.
Lisätietoja tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi