Uutiset
Kilpa-ajoneuvojen turvavarusteet suojaavat ja haastavat – koulutuksessa pyrittiin löytämään helpoin tapa pelastaa kuljettaja
7.5.2024
AKK:n toimisto ja asiakaspalvelu avoinna keskiviikkona 8.5.2024 poikkeuksellisesti klo 8.30-10.30
7.5.2024
Asfalttikunkkuun yli tuhat ilmoittautunutta
30.4.2024
Tervetuloa 22.5.2024 klo 17–18 webinaariin liikennevakuutuslain uudistuksesta – lähetä kysymykset etukäteen
30.4.2024
KITI-järjestelmä uudistuu 2024 aikana – uudet ominaisuudet ja parannukset käyttöön asteittain
29.4.2024
Asfalttisprintin SM-sarjan kolmas osakilpailu on peruttu
29.4.2024
Kuulumisia liittovaltuuston kevätkokouksesta sekä viestinnän työpajasta
27.4.2024
Hallituksen kuulumisia - KITI-kehityshanke etenee
25.4.2024
JM Talvimestaruus 2025
25.4.2024
Haetaan pienoisautoilun Maastosarjan M2-10 ja M4-10 -luokille luokkayhteyshenkiloä
25.4.2024
Snell SA 2010 kypärästandardille kansallinen jatkoaika
14.4.2023
Snell SA2010 kypärästandardille kansallinen jatkoaika
Kypärästandardi Snell SA 2010 (tai SAH2010) + FIA 8858-2002 / 8858–2010 päättyy kansainvälisesti 31.12.2023.
Tekniikan lajiryhmä käsitteli asiaa kokouksessaan, esitti ja AKK:n hallitus hyväksyi kyseiselle kypärästandardille kansallisen 2 vuoden jatkoajan eli kyseisen kypärän käyttö on sallittua kansallisesti Suomessa ajettavissa kansallisissa kilpailuissa 31.12.2025 saakka.
Tekniikan lajiryhmän tarkemman selvityksen jälkeen huomattiin, että kyseisiä kypäriä on vielä useita käytössä. Snell SA 2010 standardin mukainen kypärä on toki yli 10 vuotta vanhaa suunnittelua ja tekniikkaa, eikä se ole suojausominaisuuksiltaan uudempien standardien luokkaa. Kuitenkaan näissä kypärissä ei ole havaittu sellaisia teknisiä puutteita, että niiden käyttö muodostaisi erityistä turvatason heikkenemistä. Siksi kahden vuoden jatkoaika on TLR:n mielestä turvallista myöntää ja hallitus tämän hyväksyi.
Lisätietoja antaa tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi
Tekniikan lajiryhmä