Uutiset
Viisivuotinen sopimus Suomen MM-rallista solmittu – tavoitteena entistä saavutettavampi ja elämyksellisempi tapahtuma
4.8.2025
Flying Finn Future Star Aatu Hakalehto säväytti Jyväskylässä
4.8.2025
Viikolla 31 Toimiston käyntipalvelu avoinna vain erikseen sopimalla
27.7.2025
Aatu Hakalehdolla edessä ikimuistoinen viikko Jyväskylässä – “Mahtavaa tehdä MM-debyytti jo tänä vuonna”
25.7.2025
Eurotrial 2025 -maastoautokilpailu huipentui menestyksekkäästi Raisiossa
24.7.2025
AKK:n puheenjohtajavaalit 2025: valinta suomalaisen autourheilun tulevaisuudelle
23.7.2025
12-vuotias Oiva Vettenranta voitti FIA Karting Academy-Junior -kilpailun Saksassa
21.7.2025
Haku avattu suomalaisille kilpailijoille FIA Kartingin Arrive & Drive World Cupiin 14.-16.11.2025
19.7.2025
Raisiossa ajetaan mestaruudesta – Eurotrial-viikonloppu starttaa!
18.7.2025
Kardaanikunkku – jokkiksen klassikkotapahtuma, jossa historia, yhteisö ja turvallisuus kohtaavat
18.7.2025
R1, R2 ja R3 autojen polttoainesäiliöt
12.1.2018
Art 260.401-a1 Polttoainesäiliö ryhmille R1, R2, R3
FIA:n WMSC muutti polttoainesäiliötä koskevaa sääntöä siten, että polttoainesäiliön ei enää tarvitse olla auton valmistajan VR -luokittelema vaan riittää, että se täyttää FIA standardi (FT3-1999, FT3.5-1999, FT5-1999) sekä noudattaa artikla 253-14 vaatimuksia. Polttoainesäiliön tilavuus tulee olla minimissään 50 litraa ja maksimissaan 100litraa.
Kansallisesti Suomessa on edelleen voimassa myös sääntö, joka sallii auton alkuperäisen polttoainesäiliön käytön, mikäli se on siihen alunperin luokiteltu (autot luokiteltu ennen 1.1.2015)
Lisätietoja antaa tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 050-347 5177