Materiaalipankki

Täältä seuran ihmiset löytävät materiaaleja tukemaan ja kehittämään oman seuran toimintaa.

Viestintäopas

Sisältää seura,- media- ja kriisiviestinnän osa-alueet. Monipuolinen mutta seuran perustoimintaan suunniteltu opas auttaa viestimään oikein.
Esimerkkejä oppaasta:

  • Jos haluaa viestinsä erottuvan, se kannattaa tehdä oivaltavalla sisällöllä ja otsikolla, ei väreillä, VERSAALEILLA, !!!!??-merkeillä tai muilla ulkoisilla keinoilla, jotka helposti ärsyttävät ja aiheuttavat torjuntaa
  • Hyvä seuratiedote tavoittaa ja se on valmis lähetettäväksi kun se vastaa seuraaviin kysymyksiin: mitä tapahtuu?missä?milloin?miten?miksi?kuka järjestää? keneltä saa lisätietoja?
  • Johtaminen on viestintää. Kun johtajana haluaa saada tiettyjä asioita tapahtumaan, on kyettävä välittämään jäsenille sekä tavoite että keinot niiden saavuttamiseksi

Strategiaopas

Siinä on kyse unelmasta, mutta se on myös on johtamisen työkalu, ja siksi yhdistyksen johdon on päätettävä siitä ja sitouduttava siihen. Hahmotellaan suunnitelma, joka sisältää tavoitteita.
Testaa tarvitseeko yhdistyksesi strategiaa ja vastaa seuraavin kysymyksiin:

  • Toimintaympäristössämme tapahtuu muutoksia, jotka mietityttävät ja kummastuttavat.
  • Toimintamme perusajatus on hämärtynyt.
  • Jäsenemme kaipaavat innostavia kehitysideoita.
  • Olemme siirtymässä kohti palvelutoimintaa.
  • Yhdistyksemme johtaminen on hapuilevaa.
  • Käytännön toimenpiteemme ovat tempoilevia ja sattumanvaraisia.

Jos vastasit yhteenkään kohtaan ”kyllä”, on seura strategian tarpeessa!


Paljon lisää materliaaleja löydät Olympiakomitean sivuilta. Aiheina seuran johtaminen ja hallinto, urheilulliset elämäntavat, lapset & nuoret, aikuiset ja huippu-urheilu. Lisäksi Valmentajan työkalut.

Design Mainostoimisto Ajaton Oy