Uutiset
Aatu Hakalehdolla edessä ikimuistoinen viikko Jyväskylässä – “Mahtavaa tehdä MM-debyytti jo tänä vuonna”
25.7.2025
Eurotrial 2025 -maastoautokilpailu huipentui menestyksekkäästi Raisiossa
24.7.2025
AKK:n puheenjohtajavaalit 2025: valinta suomalaisen autourheilun tulevaisuudelle
23.7.2025
12-vuotias Oiva Vettenranta voitti FIA Karting Academy-Junior -kilpailun Saksassa
21.7.2025
Haku avattu suomalaisille kilpailijoille FIA Kartingin Arrive & Drive World Cupiin 14.-16.11.2025
19.7.2025
Kardaanikunkku – jokkiksen klassikkotapahtuma, jossa historia, yhteisö ja turvallisuus kohtaavat
18.7.2025
Flying Finn Tour -kiertue jatkuu - tervetuloa tutustumaan autourheiluun Lempäälän Ideaparkiin
18.7.2025
Raisiossa ajetaan mestaruudesta – Eurotrial-viikonloppu starttaa!
18.7.2025
Ehdokasesittely - Pasi Mäenpää ehdolla AKK-Motorsport ry:n puheenjohtajaksi
17.7.2025
Off road trialin EM-kisat Raisiossa - osallistujia 15 eri maasta
16.7.2025
Offroad trialin SM/CUP-sarjasäännöt julkaistu kaudelle 2024
9.4.2024
Sarjassa ajetaan kaksi osakilpailua 15.-16.6.2024 ja niistä lasketaan kummastakin omat SM/Cup-pisteensä.
Osakilpailut:
15.6.2024 SM/Cup, Raision UA
16.6.2024 SM/Cup, Raision UA
Luokkajako:
Luokka O (original / vakioautot)
Luokka S (standard / tuotantoautot)
Luokka M (modified / parannellut tuotantoautot)
Luokka PM (pro modified / tunnistettavissa autoiksi, ei kpl rajoitusta)
Luokka P (prototype)
Sarjasäännöt löytyvät tästä linkistä.
Lisäksi julkaistiin päivityksiä offroadin lajisääntöihin, jotka löytyvät tästä linkistä. Tehty päivitys koskee jakso- ja arvostelusääntöjä virhepisteiden osalta;
4.4.8. Jaksoa ei suoriteta oikein = 50 virhepistettä
Jos jaksoa ei suoriteta oikein, on se 50:n virhepisteen arvoinen. Jakso ei ole oikein suoritettu jos:
a) Auto koskettaa väärää porttia (systeemi 1)
b) Kuljettaja keskeyttää jakson mistä tahansa syystä
c) Auto tarvitsee ulkopuolista apua
d) Jaksoa ei ajeta loppuun (”E”-portti) – maalilinja
e) Auto ajautuu kokonaan ulos jaksolta
f ) Jos osakin autosta menee lähtölinjan (”A” –portti) yli ennen lähtölupaa
g) Kuljettaja tai apukuljettaja riisuu kypärän tai avaa turvavyön
h) Lippusiima katkeaa joko auton, kuljettajan tai apukuljettajan toimesta
i) Kuljettaja tai apukuljettaja koskettaa merkkiä kädellä tai muuten pyrkii estämään lippusiiman tai sitä tukevan kepin katkeamista,
tulkitaan tämä samoin kuin se olisi katkennut
j) Jakson maksimiaika tulee täyteen
k) Kun auto tai edes osa siitä koskettaa tai läpäisee jo suoritetun portin porttilinjan (Systeemi 1)
Kaikissa edellä mainituissa jakso keskeytetään välittömästi.
Yhteystiedot

Mia Vihavainen
Lajivastaava
050 528 3022
mia.vihavainen@autourheilu.fi