Uutiset
Rallin päätoimitsijakoulutus 15.-16.11.2025 Hämeenlinnassa
25.6.2025
Rallin päätoimitsijakoulutus 29.-30.11.2025 Kuopiossa
25.6.2025
Kartingin lajiryhmän kuulumisia 6-25
18.6.2025
AKK aloittaa kilpailutuksen ja pyytää tarjouksia laitetoimittajilta Karting SM-sarjaan
18.6.2025
Rata-ajon lajiryhmän kuulumisia 5/2025 ja 6/2025
18.6.2025
AKK Sports Oy:n hallitus valittu – Pasi Mäenpää jatkaa puheenjohtajana ja Arto Tolvanen uutena jäsenenä
14.6.2025
KymiRing tositoimiin – Ensimmäinen kansainvälinen kilpailu RallyX starttaa
13.6.2025
Kiinnostaako SM rallien ytimessä toimiminen?
12.6.2025
Mobilia ja AKK tiivistävät yhteistyötään – rallikansa hyötyy konkreettisista eduista
12.6.2025
EU-tukea kerhotoiminnan kehittämiseen – Pohjois-Hämeen Urheiluautoilijat sai rahoituksen uudelle kerhotilalle
12.6.2025
Offroad trialin SM/CUP-sarjasäännöt julkaistu kaudelle 2024
9.4.2024
Sarjassa ajetaan kaksi osakilpailua 15.-16.6.2024 ja niistä lasketaan kummastakin omat SM/Cup-pisteensä.
Osakilpailut:
15.6.2024 SM/Cup, Raision UA
16.6.2024 SM/Cup, Raision UA
Luokkajako:
Luokka O (original / vakioautot)
Luokka S (standard / tuotantoautot)
Luokka M (modified / parannellut tuotantoautot)
Luokka PM (pro modified / tunnistettavissa autoiksi, ei kpl rajoitusta)
Luokka P (prototype)
Sarjasäännöt löytyvät tästä linkistä.
Lisäksi julkaistiin päivityksiä offroadin lajisääntöihin, jotka löytyvät tästä linkistä. Tehty päivitys koskee jakso- ja arvostelusääntöjä virhepisteiden osalta;
4.4.8. Jaksoa ei suoriteta oikein = 50 virhepistettä
Jos jaksoa ei suoriteta oikein, on se 50:n virhepisteen arvoinen. Jakso ei ole oikein suoritettu jos:
a) Auto koskettaa väärää porttia (systeemi 1)
b) Kuljettaja keskeyttää jakson mistä tahansa syystä
c) Auto tarvitsee ulkopuolista apua
d) Jaksoa ei ajeta loppuun (”E”-portti) – maalilinja
e) Auto ajautuu kokonaan ulos jaksolta
f ) Jos osakin autosta menee lähtölinjan (”A” –portti) yli ennen lähtölupaa
g) Kuljettaja tai apukuljettaja riisuu kypärän tai avaa turvavyön
h) Lippusiima katkeaa joko auton, kuljettajan tai apukuljettajan toimesta
i) Kuljettaja tai apukuljettaja koskettaa merkkiä kädellä tai muuten pyrkii estämään lippusiiman tai sitä tukevan kepin katkeamista,
tulkitaan tämä samoin kuin se olisi katkennut
j) Jakson maksimiaika tulee täyteen
k) Kun auto tai edes osa siitä koskettaa tai läpäisee jo suoritetun portin porttilinjan (Systeemi 1)
Kaikissa edellä mainituissa jakso keskeytetään välittömästi.
Yhteystiedot

Mia Vihavainen
Lajivastaava
050 528 3022
mia.vihavainen@autourheilu.fi