Uutiset
Rata-ajon FRC-sarjasäännöt 2026 julkaistu ja sarjailmoittautuminen avattu
19.12.2025
FIA karting Academy Trophy Junior- ja Senior -luokkien sekä naispuolisten kuljettajahaku avattu
19.12.2025
Haemme kahta lajivastaavaa vahvistamaan suomalaisen autourheilun tulevaisuutta
19.12.2025
Hae AKK:lle seurapalvelusihteeriksi - tärkeä rooli suomalaisen autourheilun arjessa
19.12.2025
AKK-Motorsport ry:n joulun ja vuodenvaiheen palvelut
18.12.2025
Yle ja Ralli SM -sarja monivuotiseen yhteistyöhön
18.12.2025
AKK-Motorsport ry:n organisaatiomuutos tuo uusia vastuita ja vahvistaa lajien kehitystyötä
18.12.2025
Esapekka Lappi AKK:n Flying Finn Juniori Cupin kummiksi – karting on paras tapa aloittaa autourheilu
17.12.2025
KITI-järjestelmässä huoltokatkoksia tiistaina 16.12.2025
16.12.2025
Esittelyssä 1.1.2026 aloittavat liiton uudet hallituksen jäsenet
16.12.2025
Pienoisautoilun lajiryhmän kokous 17.11.2015
25.11.2015
Kokoukseen osallistuivat Tuomo Iso-Aho (PJ), Kari Sinisaari, Arttu Salomaa, Riku Akkanen ja Mia Vihavainen (lajikoordinaattori).
Luokkayhteyshenkilöt
Kuultin osallistuneet luokkayhteyshenkilöt; Pentti Minkkinen, Sami Munck, Valtteri Eklund ja Tomi Pahula. Keskustelun aiheina olivat tulevan kauden suunnitelmat ja tiedossa olevat sääntömuutokset.
Esitetään hallitukselle hyväksyttäväksi seuraavia muutoksia;
2.2.1 B. Runko TS-24
Kohdan 2.2.1. B. Runko EM-24 lisäksi on ISRA-hyväksytyt Champion Turbo Flex-, JKX25 ja Mossetti Patriot-rungot. X25-rungossa olevan sivulevyjen rajoitinlangan eli ns. bite-bar-langan saa vaihtaa. Bite-bar-langan halkaisija saa olla 1.1–1.4mm. Välitykset ovat vapaat.
2.2.1 D. ES-24
Sallitaan myös ISRA 2016 hyväksytty korimalli.
2.4.7 AUTOJEN NOSTAMINEN
Mikäli auto on ohittanut laskurin siten, että kuljettaja ei ole saanut kierrosta on kuljettajalla mahdollisuus huutaa ”Stop” ja kierros voidaan lisätä. Mikäli laskuri tunnistaa kahden auton olevan samalla uralla voidaan myös korjata kuljettajan kierrokset. Mikäli auto pysähtyy laskuriin, tulee se työntää siitä läpi nostamatta. Jos auto on pois urasta laskurin kohdalla, tulee se nostaa uralle samaan kohtaan ja työntää laskurista läpi. Mikäli auto lentää lattialle tai radan keskelle, tulee se pyrkiä palauttamaan radalle samaan kohtaan mistä se lähti radalta. Mikäli kilpailijalta jää kierros saamatta laskurinvalvojaksi (laskurin nostajaksi) määrätyn nostajan tai muun määrätyn nostajan tekemän nostovirheen seurauksena, voidaan kilpailijan kierrosmäärää korjata, jos virhe huomataan. Ainoastaan kierroksien lisääminen on sallittu.
Koulutuspäivän 7.11. palaute
Käytiin läpi koulutuspäivästä saatua palautetta.
EFRA AGM-asiat
Käytiin läpi EFRAn AGMssä käsiteltyjä asioita.
Muut asiat
Keskusteltiin 17.–18. tammikuuta ajetusta, harjoituskilpailuna liitolle ilmoitetusta kilpailusta, jonka on huomattu aiheuttaneen keskustelua arvonsa vuoksi. Lajiryhmä muistuttaa, että harjoituskilpailusta ei voida jakaa PM-arvoisia palkintoja.
On luotu uusi TPJ-raportin pohja, joka julkaistaan liiton sivuilla materiaalipankissa.
Lisätietoja: lajikoordinaattori Mia Vihavainen, 050 528 3022, mia.vihavainen@autourheilu.fi.
