Uutiset
Drift SM -sarjasäännöt julkaistu ja sarjailmoittautumiset avattu kaudelle 2025
5.12.2024
Rallicross SM sarjan renkaat kaudella 2025
5.12.2024
Flying Finns 2025 Mediapäivä – autourheilun ensi vuoden huippuhetket näkyviksi medialle
4.12.2024
Hallituksen joulukuun kuulumisia - esittelyssä muun muassa urheiluvaliokunnan toimintamallin muuttuminen 2025
4.12.2024
AKK:n johtoryhmä tarkasteli strategiaa ja käynnistää skenaariotyöskentelyn – tiekartan viimeinen vuosi tuo uusia painopisteitä
3.12.2024
Asfalttiviidakosta arktiseen ralliseikkailuun - Ville Kaukonen ja Teemu Suninen lyövät hynttyyt yhteen legendaarisessa Tunturirallissa
2.12.2024
Rata-ajon lajiryhmän kuulumisia
29.11.2024
Jäsenmaksukausi 2025 on avattu KITI-järjestelmässä
28.11.2024
Kartingin lajiryhmä kokousti marraskuun puolivälissä
28.11.2024
Ralli SM 2025 – Sarjasäännöt julkaistu ja rekisteröityminen sarjaan avattu
27.11.2024
Historic Lajiryhmän kokous 1/16 26.1.2016
2.2.2016
Paikalla olivat: Juha Liukkonen (pj.), Aulis Haimakainen, Petteri Sappinen, Sakari Kuikka, Tuomas Vaaranta, Risto Laine, Henrik Frank (lajipäällikkö)
Kokouksessa tiistaina 26.1. käsiteltiin seuraavia asioita:
SÄHKÖPOSTILLA KÄSITELTYJEN ASIOIDEN TOTEAMINEN
Todettiin sähköpostilla käsitellyt asiat.
Lajiryhmä esitti AKK:n hallitukselle, että lajiryhmän jäsenmäärää lisätään yhdellä jäsenelle. Esitettiin uudeksi jäseneksi Historic Rally Club Finlandin hallituksen puheenjohtaja Risto Lainetta.
Lajiryhmän päätös ja esitys hallitukselle: Esitetään uudeksi lajiryhmän jäseneksi yksimielisesti Risto Lainetta.
Terveiset hallitukselta ja muilta lajiryhmiltä
AKK:n hallitus päätti kokouksessaan 8.1. lisätä esityksen mukaisesti lajiryhmän jäsenmäärää yhdellä. Uudeksi jäseneksi nimettiin Risto Laine.
TILANNEKATSAUS
Historic Rally Club Finland
Kausi alkamassa Oulussa, Pohjolarallissa kahden viikon päästä.
Sprinttisarja on jo alkanut ensimmäisellä osakilpailulla.
Kausi 2016 mennään jo olemassa olevilla säännöillä, kilpailuilla jne.
Kauden 2017 järjestäjien kontaktointi on aloitettu, samalla käydään läpi mahdollisia muutostarpeita sarjasääntöihin. Todettiin että tämän hetkisen tilanteen mukaan sääntöpuolella ei ole mitään yksittäistä asiaa, joka muuttaisi tai parantaisi yksittäisten harrastajien tilannetta. Voidaan todeta että suurta muutostarvetta ei tässä kohtaa ole.
Todettiin, että automäärät ovat kautta linjan rallissa vähentynyt, mutta todettiin että ei ole mitään yksinkertaista tai yksiselitteistä syytä asialle. Moni asia vaikuttaa automäärien kehitykseen.
Tärkeimpänä toimenpiteenä tässä kohtaa on kilpailijoiden ja ennen kaikkea Historic harrastajien motivoiminen toimintaan pitkäjänteisesti.
Tulevan kauden luokkajakoa tullaan miettimään uudestaan. 16.4. pidetään keskustelutilaisuus, johon mennessä on valmisteltu jo esitys, joita käydään tilaisuudessa läpi. Luokkien osalta tilannetta seurataan kevään aikana, jotta saadaan kokonaiskuva luokkien tilanteesta. Pyrkimyksenä että luokkajako pidettäisiin minimissään 3 vuotta aina samana.
Mietitään tulevalle kaudelle myös sitä, että HRT-sarjassa voitaisiin palkita eri Kategorioiden mestarit, kuten FIA:n EM-sarjassa.
Historic Race Finland
Tuomas Vaaranta kertoi tilannekatsauksen tulevasta ratakaudesta.
Toistaiseksi kalenterissa on neljä kilpailutapahtumaa, mutta viides on suunnitteilla. Kaikissa neljässä kilpailussa ajetaan 2 lähtöä.
Todettiin että Historic Race Finland pyrkii auttamaan jäsenistöään myös taloudellisesti ulkomailla kilpailemisen kanssa, ennen kaikkea osallistumismaksujen kanssa.
Tämän hetkisen tiedon mukaan automäärä olisi kasvamassa aikaisempiin kausiin verrattuna.
Todettiin että 90-96 vuosimallin F4-autoille on käytössä ”HRF-sertifikaatti”, joka on täysin rinnastettavissa FIA:n HTP-dokumenttiin.
Road Sportin osalta on päätetty, että kauden 2016 aikana on vielä ko. Autoissa mahdollisuus käyttää moottoripyörän moottoria, mutta kaudella 2017 käytetään ainoastaan auton moottoreita Road Sport-säännön autoissa.
Road Sportin osalta rengassääntö tarkentuu niin, että rengaslistat poistuu, ja renkaan on oltava E-hyväksytty. Edellytyksenä että ko. renkaita löytyy markkinoilta myös 15-tuumaisena. Maksimissaan renkaan koko on 17-tuumaa.
Seuraava kokous 22.3.2016 klo 14.00.