Uutiset
Pasi Mäenpää AKK Sports Oy:n hallituksen uusi puheenjohtaja – Marco Mäkinen ja Tommi Muilu mukaan hallitukseen
25.4.2024
Haetaan pienoisautoilun TSM-10 ja C-12 -luokille yhteistä luokkayhteyshenkilöä
25.4.2024
Hallituksen kuulumisia - KITI-kehityshanke etenee
25.4.2024
JM Talvimestaruus 2025
25.4.2024
Haetaan pienoisautoilun Maastosarjan M2-10 ja M4-10 -luokille luokkayhteyshenkiloä
25.4.2024
Jokamiehenluokan harrastajakyselyn 2/2024 kooste
22.4.2024
Rataleimatutkinnon uudet ajopäivät 3-4.5.2024
20.4.2024
Suomalaiset vahvistavat asemaansa FIA:n komissioissa
19.4.2024
Historicin FIA HTP -passien kansallinen voimassaolo
18.4.2024
Tärkeä tiedote! Liikennevakuutuslain uudistus lykkääntyy
18.4.2024
Karting lajiryhmän kokous 1/18
30.1.2018
KARTING LAJIRYHMÄ 1/2018
Aika: 23.1.2018, klo 15.00-20.00
Paikka: ABC Lahdesjärvi, TAMPERE
Läsnä: Mikko Marjosalmi, Jani Pirttinen, Jaakko Markula, Mikko Laine
Markku Ryynänen, Pekka Säynevirta (Lajipäällikkö)
Poissa: Aaro Vainio
SM-sarjasäännöt kaudelle 2018
Lajiryhmä on Mikko Marjosalmen johdolla koostanut kaikki huomiot koskien sarjasääntöjä ja Mikko on valmistellut kokonaisuuden. Hän toimittaa ne lajiryhmän sähköpostikäsittelyyn. Säännöt toimitetaan AKK:n hallituksen seuraavaan kokoukseen.
ROTAX MAX Challenge sarjasäännöt 2018
Lajiryhmä on tutustunut ROTAX MAX Challenge-sääntöihin ja sarjasäännöissä ei ole mitään merkittäviä muutoksia kauden 2017 sääntöihin. MICRO-luokan minimipaino 109kg muuttuu yhdellä kilolla ylöspäin eli on jatkossa 110 kg ja MiniMax-luokkaan sallitaan runkokoot 1010-1040mm. Säännöt toimitetaan AKK:n hallituksen seuraavaan kokoukseen.
IAME SERIES FINLAND sarjasäännöt 2018
Mikko Laine toimitti säännöt sähköpostilla lajiryhmälle kokouksen aikana ja lajiryhmä käsittelee nämä säännöt sähköpostilla.
KARTING SM JA SJM 2018
SJM-kilpailun yhteydessä voi lajiryhmän luvalla järjestää Cadet-luokalle koulutuksellisen leirimuotoisen tapahtuman kilpailun yhteyteen sillä ehdolla, ettei tämä järjestely häiritse itse kilpailutapahtumaa.
Cadet-luokan moottorin korvaaja.
Lopetetun Raket60-moottorin tilalle paras vaihtoehto on Raket95 Cadet moottori. Pääkriteereinä on suorituskyvyn samankaltaisuus Raket60-moottorin kanssa, Ruotsissa on jo kahden vuoden ajan ajettu samoissa lähdöissä Raket60- ja Raket95 Cadet-moottorilla. Toinen huomioonotettu seikka on hankintahinta. Tämän lisäksi Suomessa on huomattava määrä myös käytettyä Raket95-moottoria, jonka pystyy modifioimaan kustannustehokkaasti Raket95 Cadet-moottoriksi.
Etuponttooni
Etuponttooni-sääntö muuttuu valtakunnallisesti kaikissa niissä luokissa, joissa se on käytössä. Jatkossa edes osittain tai kokonaan pois paikaltaan olevasta etuponttoonista tulee automaattinen 5 sekunnin seuraamus, josta ei ole valitusoikeutta.
Kamerat
Sallitaan, mutta kiinnityskohdat tulee tarkentaa. Lisäksi maininta:
”AKK saa vapaasti käyttää tuottamaansa kilpailijan kilpailutoimintaan liittyvää valokuva- ja videomateriaalia. Incar/Kartin kameran-kuvaoikeudet säilyvät kuvaajalla, mutta materiaali on pyynnöstä luovutettava toimitsijoiden käyttöön”.
Ekomaksut
Nykyinen Eko-maksu sisällytetään osallistumismaksuihin. Kansallinen kilpailu jatkossa 80€/pv sisältäen eko-maksun. SJM- ja SM-osallistumismaksut vahvistetaan sarjasäännöissä.
SEURAAVAT KOKOUKSET
Tutustuttiin AKK:n hallituksen kokousten sykliin ja päätimme seuraavien kokouksiemme päivämäärät seuraavasti:
4.4.2018
30.5.2018
23.10.2018
Paikkakunnat ja kellonajat tulevat tarkentumaan myöhemmin.