Uutiset
Aatu Hakalehdolla edessä ikimuistoinen viikko Jyväskylässä – “Mahtavaa tehdä MM-debyytti jo tänä vuonna”
25.7.2025
Eurotrial 2025 -maastoautokilpailu huipentui menestyksekkäästi Raisiossa
24.7.2025
AKK:n puheenjohtajavaalit 2025: valinta suomalaisen autourheilun tulevaisuudelle
23.7.2025
12-vuotias Oiva Vettenranta voitti FIA Karting Academy-Junior -kilpailun Saksassa
21.7.2025
Haku avattu suomalaisille kilpailijoille FIA Kartingin Arrive & Drive World Cupiin 14.-16.11.2025
19.7.2025
Kardaanikunkku – jokkiksen klassikkotapahtuma, jossa historia, yhteisö ja turvallisuus kohtaavat
18.7.2025
Flying Finn Tour -kiertue jatkuu - tervetuloa tutustumaan autourheiluun Lempäälän Ideaparkiin
18.7.2025
Raisiossa ajetaan mestaruudesta – Eurotrial-viikonloppu starttaa!
18.7.2025
Ehdokasesittely - Pasi Mäenpää ehdolla AKK-Motorsport ry:n puheenjohtajaksi
17.7.2025
Ralf ”Rafu” Pettersson 1952–2025
16.7.2025
V1600 tarkennuksia
5.4.2016
V1600 tarkennuksia
Tekniikan lajiryhmä on kokouksessaan tarkentanut muutamia V1600 luokkaa koskevia sääntökohtia.
Uuden passin ja kuvaliitteen täyttöohjetta on täydennetty merkitsemällä lihavoidulla tekstillä ne passin kohdat, joihin tarvitaan kirjallinen dokumentti todisteeksi passiin ilmoitetuista tiedoista.
EU-vaatimustenmukaisuustodistus on virallinen todistus, josta käy ilmi auton (tai jos käytetään virtuaalisarjanumeroa, niin sen auton) sarjanumero, sekä auton variantti ja versio.
Nämä vaadittavat tiedot löytyvät auton tyyppikilvestä. Useat autojen maahantuojat voivat tehdä tämän todistuksen, kun heille toimittaa tiedot tai valokuvan tästä tyyppikilvestä.
Edelleen paras dokumentti on auton valmistajan CoC -todistus, sillä se sisältää tiedot suurimmasta osasta vaadittavista arvoista. Mutta yllä mainittu dokumenttikin siis kelpaa, tällöin vain pitää varautua todistamaan vaaditut auton tiedot muilla hyväksyttävillä dokumenteilla kuten otteilla auton korjaamokäsikirjasta.
Lisätietoja antaa tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi iiro.palmi@autourheilu.fi
Tekniikan lajiryhmä