Uutiset
Antti Syvälahti 1930–2022
20.5.2022
AKK:n toimisto siirtyi ympäristöystävälliseen energiaan
19.5.2022
Ari Vatanen palaa Suomen sorateille Ouninpohja Rallissa
19.5.2022
KITI-järjestelmässä huoltokatkoksia 17.5.2022
17.5.2022
JM SM Liiga 2022 ilmoittautuneet joukkueet
16.5.2022
Urheilijan toimintakielto - SUEKin päätös 1.4.2022
16.5.2022
FIA Scandinavian Rally Trophy/Nordic Rally Championship – Huomio Etelä-Ruotsin Rallin sääntöihin ja ilmoittautumiseen
16.5.2022
JM SM Liiga 2022 joukkueiden ilmoittautuminen päättyy 15.5.2022
13.5.2022
Kesäkauden Flying Finn Rallivalmennusleirien päivämäärät
11.5.2022
GTi-Magazine Drifting SM-sarjan mediayhteistyökumppaniksi
6.5.2022
AKK:n hallituksen kokous 8/14
1.10.2014
AKK:n hallituksen kokous 8/14
AKK:n hallitus käsitteli kokouksessaan 29.9. mm. lajiryhmien pöytäkirjat ja esitykset sekä saapuneet kirjeet.
LAJIRYHMIEN PÖYTÄKIRJAT JA SÄÄNTÖASIAT
Kokouksessa käsiteltiin seuraavat laji- ja työryhmien pöytäkirjat ja esitykset: drifting 4/2014, rallin sarjatyöryhmä 3/2014, rallicross 5/2014, rata-ajo 5/2014. Lisäksi käsiteltiin Tekniikan lajiryhmän esitys kansallisesta luokitussäännöstä.
Laji- ja sääntöasiat
Rata-ajo
Hyväksyttiin lajiryhmän esitys Rata SM sarjan suunnitelmasta kaudelle 2015. Lajiryhmä tiedottaa sarjan tulevan kauden suunnitelmista erikseen.
Rallicross
Hallitus käsitteli Hyvinkään SM-kilpailun jälkeen saapuneita yhteydenottoja koskien J-P Rajalan ja Aki Karttusen yhteentörmäystä kilpailun finaalilähdössä. Katsottiin tapauksesta kuvattu video ja päätettiin kuulla Rajalaa tapauksen johdosta. Rajala kutsutaan kuultavaksi seuraavaan hallituksen kokoukseen.
Hallitus käsitteli Honkajoen SM-kilpailun autokrossiluokan osalta saapuneen kirjeen, jonka mukaan kilpailun ajanotossa olisi ollut autokrossilähtöjen osalta vikaa. Hallitus totesi päätöksessään, että kilpailu ja sen tulokset on jo hyväksytty, joten asiaa ei oteta uudelleen käsittelyyn. Kilpailun tulokset jäävät näin ollen voimaan.
Rallin sarjatyöryhmä
Hallitus hyväksyi rallin sarjatyöryhmän esityksen, että ensimmäistä vuotta mukana olevat kilpailijajäsenet Lukka ja Kojo jatkavat myös kaudella 2015.
Muut kaksi kilpailijajäsentä ja kaksi tiimien edustajaa esitetään sarjatyöryhmän toimesta valittavaksi, kun sarjailmoittautuminen on käynnistynyt, koska näiden tulisi olla aktiivisia SM 2015 kilpailijoita. Osakilpailujärjestäjien edustajilla on automaattinen paikka sarjatyöryhmässä. Sarjatyöryhmät ja niiden kokoonpanot vahvistetaan myöhemmin erikseen.
Tekniikka
Hyväksyttiin Tekniikan lajiryhmän esitys kansallisesta luokitussäännöstä. Sääntö tulee osaksi vuoden 2015 sääntökirjaa.
Muut sääntöasiat
Hyväksyttiin Rata-ajon lajiryhmän esitys koskien kaikkien lajien lajitutkintoihin osallistumista. Osallistuakseen lajitutkintoon tulee osallistujan olla autourheiluseuran jäsen ja omata "Motorsport ID" numero. Motorsport ID -edellytyksen tarkoituksena on helpottaa tutkintosuoritusten ajantasaista kirjaamista osallistujille sekä helpottaa tutkintojen voimassaolon seurantaa mm. kilpailujen yhteydessä etenkin tutustumislisenssillä osallistuvien kohdalla.
MUUT ASIAT
Liittovaltuuston syyskokous
Kokouspäivät järjestetään 28.-29.11. Vaasassa, varsinainen liittovaltuuston syyskokous 29.11.2014.
Toimitusjohtajan katsaus
Liiton toimitusjohtaja Jani Backman esitteli hallitukselle liiton ajankohtaisasiat, suorituspaikkauutiset, F4 sarjan tilannekatsauksen, FIA Driver Academy katsauksen, edunvalvonta-asiat, Rally Hall of Fame katsauksen sekä KITI-järjestelmän tilannekatsauksen.
Lisätietoja esitellyistä asioista saa Jani Backmanilta, 0207 219 441, jani.backman@autourheilu.fi.
Hallituksen seuraava kokous pidetään 28.10.2014. Esitykset hallitukselle tulee toimittaa viimeistään viikkoa ennen kokousta. Lajiasiat tulee toimittaa ao. lajiryhmälle.
Läsnä kokouksessa: Juhani Pakari (pj.), Aulis Ahonen, Tapani Eronen, Lasse Koski, Esko Mäkinen, Markku Pietilä ja Nina Suvanto. Lisäksi kutsuttuna Markku Muilu (liittovaltuuston pj.) ja Pekka Koski (ennen varsinaisen kokouksen alkua).
Läsnä toimistosta: Jani Backman (toimitusjohtaja) ja Anssi Kannas (pääsihteeri).