Uutiset
Joni Turpeinen tekee rallicross-historiaa – kaikkien aikojen nuorin SuperCar-luokan kuljettaja MM-osakilpailussa
17.9.2025
Puheenjohtajaehdokkaan esittelyartikkeli
17.9.2025
Flying Finn Academyn kauden 2026 valinnat huipentuvat Pajulahteen
17.9.2025
Liiton kultaisten ansio- ja kilpailijamerkkien hakeminen kaudella 2025
16.9.2025
Pienoisautoilun SM-kultaa Laihialle
15.9.2025
Hallituksen kuulumisia syyskuun kokouksesta
12.9.2025
Seurojen viestintä - anna arvokasta palautetta ja vastaa kyselyyn
12.9.2025
Drifting SM järjestäjähaku 2026
12.9.2025
Saana Viinikka kiireavuksi urheilutoimeen syys–lokakuussa 2025
11.9.2025
Vastaa driftingin harrastajakyselyyn ja vaikuta lajin tulevaisuuteen
10.9.2025
BMW aloittaa koeajokampanjan tärkeän asian puolesta
13.4.2015
BMW ja Suomen BMW-jälleenmyyjät Autokeskus, Delta Bavaria, Käyttöauto, Laakkonen, Rinta-Joupin Autoliike ja Wetteri aloittavat 10.4. valtakunnallisen koeajokampanjan AKK:n Turvassa Tiellä (FIA Action For Road Safety) -liikenneturvallisuuskampanjan yhteistyön alla. BMW lahjoittaa jokaisesta 10.4. - 14.6.2015. välisenä aikana tehdystä BMW-koeajosta 10 e nuorten liikenneturvallisuustyöhön.
Suomalaisen autourheilun kattojärjestön, AKK-Motorsportin, hallinnoima Turvassa Tiellä -kampanja on osa kansainvälistä FIA Action For Road Safety -liikenneturvallisuuskampanjaa. Turvassa Tiellä on tuonut tieturvallisuuskoulutusta Suomen kouluihin ja esittäytynyt erilaisten tapahtumien yhteydessä. Tieturvallisuussanomassa korostetaan oikeata asennetta liikenteessä tuleville ajokortti-ikää lähestyville nuorille.
BMW on lähtenyt mukaan AKK:n Turvassa Tiellä -tieliikennekampanjaan koska se haluaa olla ennaltaehkäisemässä nuorten liikenneonnettomuuksia keräämällä varoja esimerkiksi käynnissä olevan koeajokampanjan avulla nuorten liikenneturvallisuuskoulutukseen. Koeajokampanjan aikana kerätyt rahat lahjoitetaan AKK:n Turvassa Tiellä -liikenneturvallisuuskampanjan ennaltaehkäisevään nuorten valistus- ja koulutustyöhön. Lahjoitusrahoilla mahdollistetaan kampanjan tiimoilta tapahtuva liikenneturvallisuus-koulutus 2. asteen oppilaitoksissa ja autokouluissa. Pääkohderyhmänä ovat juuri ajokorttinsa saavat nuoret.
"Olemme jo pitkään etsineet yhteiskunnallista hyväntekeväisyyskohdetta, jossa voisimme olla konkreettisesti hyödyksi," BMW Suomen toimitusjohtaja Mia Miettinen kertoo. "Tässä kampanjassa pystymme aidosti auttamaan herkässä iässä olevia nuoria vaikuttamalla positiivisesti asenteisiin liikenteessä sekä havainnollistamalla mallistomme turvallisuusvarusteita, Mia Miettinen jatkaa. "Toivomme keräävämme mahdollisimman paljon rahaa kesäkuun puoliväliin mennessä AKK:n Turvassa Tiellä -liikenneturvallisuustyölle", Miettinen päättää.
Koeajojen määrää ja lahjoituksen kokonaissumman kehittymistä voi seurata reaaliaikaisesti päivittäin www.bmw.fi -sivuilta.