Uutiset
Edessä merkitykselliset puheenjohtajavaalit – liittokokouksen äänivalta seuroilla
20.5.2025
KITI-järjestelmässä huoltokatkos tiistaina 20.5.2025
19.5.2025
F-Cup 2026 Kilpailukalenteri - Haetaan kahta osakilpailujärjestäjää
19.5.2025
Kartingin lajiryhmän kuulumisia 4/25 ja 5/25
16.5.2025
FRC-sarjan kilpailijan livestream-näkyvyyspaketti kaudelle 2025
15.5.2025
Rallicross SM 2025 SuperCar luokan SM-arvo
13.5.2025
Neljä autourheiluseuraa sai Opetus- ja kulttuuriministeriön seuratoiminnan kehittämistukea
13.5.2025
Karting Raket95 luokitustodistukseen päivitys
13.5.2025
Jokkis SM Liiga 2025 joukkueiden ilmoittautuminen avattu
12.5.2025
Roope Korhonen ajoi voittoon ERC-debyytissään Unkarissa
12.5.2025
BMW aloittaa koeajokampanjan tärkeän asian puolesta
13.4.2015
BMW ja Suomen BMW-jälleenmyyjät Autokeskus, Delta Bavaria, Käyttöauto, Laakkonen, Rinta-Joupin Autoliike ja Wetteri aloittavat 10.4. valtakunnallisen koeajokampanjan AKK:n Turvassa Tiellä (FIA Action For Road Safety) -liikenneturvallisuuskampanjan yhteistyön alla. BMW lahjoittaa jokaisesta 10.4. - 14.6.2015. välisenä aikana tehdystä BMW-koeajosta 10 e nuorten liikenneturvallisuustyöhön.
Suomalaisen autourheilun kattojärjestön, AKK-Motorsportin, hallinnoima Turvassa Tiellä -kampanja on osa kansainvälistä FIA Action For Road Safety -liikenneturvallisuuskampanjaa. Turvassa Tiellä on tuonut tieturvallisuuskoulutusta Suomen kouluihin ja esittäytynyt erilaisten tapahtumien yhteydessä. Tieturvallisuussanomassa korostetaan oikeata asennetta liikenteessä tuleville ajokortti-ikää lähestyville nuorille.
BMW on lähtenyt mukaan AKK:n Turvassa Tiellä -tieliikennekampanjaan koska se haluaa olla ennaltaehkäisemässä nuorten liikenneonnettomuuksia keräämällä varoja esimerkiksi käynnissä olevan koeajokampanjan avulla nuorten liikenneturvallisuuskoulutukseen. Koeajokampanjan aikana kerätyt rahat lahjoitetaan AKK:n Turvassa Tiellä -liikenneturvallisuuskampanjan ennaltaehkäisevään nuorten valistus- ja koulutustyöhön. Lahjoitusrahoilla mahdollistetaan kampanjan tiimoilta tapahtuva liikenneturvallisuus-koulutus 2. asteen oppilaitoksissa ja autokouluissa. Pääkohderyhmänä ovat juuri ajokorttinsa saavat nuoret.
"Olemme jo pitkään etsineet yhteiskunnallista hyväntekeväisyyskohdetta, jossa voisimme olla konkreettisesti hyödyksi," BMW Suomen toimitusjohtaja Mia Miettinen kertoo. "Tässä kampanjassa pystymme aidosti auttamaan herkässä iässä olevia nuoria vaikuttamalla positiivisesti asenteisiin liikenteessä sekä havainnollistamalla mallistomme turvallisuusvarusteita, Mia Miettinen jatkaa. "Toivomme keräävämme mahdollisimman paljon rahaa kesäkuun puoliväliin mennessä AKK:n Turvassa Tiellä -liikenneturvallisuustyölle", Miettinen päättää.
Koeajojen määrää ja lahjoituksen kokonaissumman kehittymistä voi seurata reaaliaikaisesti päivittäin www.bmw.fi -sivuilta.