Uutiset
Haetaan pienoisautoilun Maastosarjan M2-10 ja M4-10 -luokille luokkayhteyshenkiloä
25.4.2024
Pasi Mäenpää AKK Sports Oy:n hallituksen uusi puheenjohtaja – Marco Mäkinen ja Tommi Muilu mukaan hallitukseen
25.4.2024
Haetaan pienoisautoilun TSM-10 ja C-12 -luokille yhteistä luokkayhteyshenkilöä
25.4.2024
Jokamiehenluokan harrastajakyselyn 2/2024 kooste
22.4.2024
Rataleimatutkinnon uudet ajopäivät 3-4.5.2024
20.4.2024
Suomalaiset vahvistavat asemaansa FIA:n komissioissa
19.4.2024
Pienoisautoilun tuomariston puheenjohtajien koulutus - ilmoittaudu mukaan!
18.4.2024
Pienoisautoilun harrastajille suunnattu kysely 2024
18.4.2024
Historicin FIA HTP -passien kansallinen voimassaolo
18.4.2024
Tärkeä tiedote! Liikennevakuutuslain uudistus lykkääntyy
18.4.2024
Driftingin lajiryhmän kokous 1/2020 25.1.2020
30.1.2020
25.1.2020 pidettyyn lajiryhmän kokoukseen osallistuivat Teppo Laukkanen, Janne Veikkanen, Jukka Kilpinen ja Mia Vihavainen.
Kokouksessa käsiteltiin mm. seuraavia asioita:
Todettiin, että sarjasäännöt on julkaistu ja sarjailmoittautuminen avattu KITI-järjestelmässä. Vuosinumeroiden varaaminen on mahdollista liiton verkkosivujen kautta.
TUOMARISTON PUHEENJOHTAJA SM-SARJAAN 2020
Lajiryhmän päätös: Nimetään SM-sarjan kiertäväksi TPJ:ksi Esa-Pekka Järvinen.
SÄÄNTÖKORJAUKSET
KORJAUS KOHTAAN 2.5.2.2. DIAGONAALITUKI
Tehdään seuraava korjaus kuvien numerointeihin;
…Autot, joiden katsastuskortti on myönnetty 01.01.2019 jälkeen: Kuvan DRF-11 mukaiset diagonaalituet ovat pakolliset, mikäli käytetään kuvan DRF-20 mukaisia kattovahvikkeita.
KORJAUS KOHTAAN 2.8.4.1. POLTTOAINESÄILIÖ
Esitetään hallitukselle korjaus kohtaan 2.8.4.1. Polttoainesäiliö;
…Polttoainesäiliö tulee olla auton alkuperäinen alkuperäisellä paikalla tai autourheiluun tarkoitettu turvatankki. Turvatankissa tulee olla takaiskuventtiili tyhjentymisen estämiseksi auton kaatuessa. Turvavaahdon käyttöä kaikissa tankeissa suositellaan, turvatankissa vaahto on pakollinen. …
…Autot, joiden katsastuskortti on myönnetty 1.1.2020 jälkeen: Turvatankit, joiden lähdöt ovat tankin pohjassa on kielletty. Turvatankki tulee olla koteloituna umpinaisella uloshengittävällä kotelolla. Koteloinnin tulee olla valmistettu metallista ja suojata turvatankkia osumilta joka suunnasta.
KORJAUS KOHTAAN 2.4. KORIMUUTOKSET
Esitetään hallitukselle korjaus kohtaan 2.4. Korimuutokset;
Paloseinässä olevat aukot on peitettävä ja tarvittavien läpivientien tulee olla mahdollisimman pieniä sekä tiiviitä. Korin muuttaminen istuimien kiinnitystä varten on sallittu. Korin muuttaminen turvatankin asentamista varten on sallittu. Alkuperäisen hattuhyllyrakenteen poistaminen on sallittu. Autot, joiden katsastuskortti on myönnetty 1.1.2020 jälkeen: Mikään osa moottorista ei saa olla taaempana kuin alkuperäisen paloseinän etummaisin kohta.
KORJAUS KOHTAAN 4.4. TASATULOSTILANTEET
Esitetään hallitukselle korjaus kohtaan 4.4. Tasatulostilanteet; 4.4. Tasatulostilanteet lajittelussa
Lajittelusijoitukset määräytyvät ensisijaisesti jokaisen kuljettajan paremman lajittelusuorituksen tuloksen perusteella. …
RENGASSÄÄNTÖ
Esitetään hallitukselle korjaus kohtaan 2.7.5. Renkaat;
… Hyväksynnät
• Renkaiden on oltava tieliikennekäyttöön hyväksyttyjä katurenkaita. …
Seuraava kokous pidetään maaliskuussa viikolla 11.
Yhteystiedot
Mia Vihavainen
Lajipäällikkö
050 528 3022
mia.vihavainen@autourheilu.fi