Uutiset
Rallin SM-sarjan luokkajako kaudella 2023
10.8.2022
Harjun erikoiskokeella kaikkien aikojen yleisöennätys
5.8.2022
JM SM Liiga 2022 joukkueiden kokoonpanot julkaistu
4.8.2022
Suomeen uusi rata-autoiluluokka – WSC ja AKK Sports Oy sopimukseen TCR Finland -luokasta
4.8.2022
Venäjän ja Valko-Venäjän kansallislippuja ei sallita Secto Rally Finlandissa
2.8.2022
Aurora Sprint Asfalttisarja päätökseen - Epäviralliset sarjan loppupisteet julkaistu
1.8.2022
Formula Open Finland kilpailukalenteriin muutos - Rata SM -sarjan Lisämääräys no 4
1.8.2022
Karting KZ2-luokassa ajetaan syksyllä "kerrasta poikki" Suomenmestaruudesta
29.7.2022
Secto Rally Finlandin virallinen kisaopas julkaistu
27.7.2022
Muutoksia Aurora Sprint Asfalttisarjan päätösviikonloppuun
25.7.2022
FIA -akkusäännön voimaantulo Suomessa
26.10.2016
Tekniikan lajiryhmä muistuttaa kilpailijoita FIA - akkusäännön voimaantulosta myös kansallisesti 1.1.2017. Sääntö kertoo, että mikäli akku ei sijaitse moottoritilassa, akun tulee olla ns. kuiva akku. Kuiva akku termistö on selvitetty FIAsta. Kuivassa akussa (VR-tyyppinen akku) ei ole vapaata elektrolyyttiä vaan happo on sidottu geeliin tai imeytetty lasivillaerottimeen (AGM). Tämän tyyppisiä akkuja on saatavilla akkuja myyvistä liikkeistä eikä hinnat sanottavasti eroa perinteisestä märästä akusta. Ns. kuivalla akulla ei siis tarkoiteta ainoastaan kalliita kilpa-akkuja tai Litium akkuja. Tästä syystä tekniikan lajiryhmä on päättänyt toukokuussa seurata FIA.n sääntöä kuitenkin niin, että sääntö otetaan kansallisesti voimaan 1.1.2017.
Tämä ns. kuiva akku vaaditaan seuraavissa ryhmissä ( mikäli akku ei sijaitse moottoritilassa) :
Ryhmät A, N, R, FIN N 4WD, FIN R 4WD, F, sekä rallicross autoissa.
Lisätietoja tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi, 050-347 5177