Uutiset
Kartingin päätoimitsijakoulutukset 2023 - ilmoittaudu
30.1.2023
Haetaan pienoisautoiluun radio-ohjattavien autojen (roa) kansainvälisten asioiden yhteyshenkilöitä
30.1.2023
Kartingin päätoimitsijan verkkokoulutus julkaistu verkkokoulutusjärjestelmässä
26.1.2023
Rataleimatutkinto 2023
25.1.2023
Kartingin FIA Academy Trophy -sarjan 2023 Suomen edustajaksi on valittu Aapo Timonen
25.1.2023
Offroad trialin SM/Cup-sarjasäännöt julkaistu kaudelle 2023
20.1.2023
Rallicross SM sarjasäännöt on julkaistu ja ilmoittautuminen avattu – uudistetun sarjan konseptia tarkennettu kaudelle 2023
20.1.2023
Jäärata SM 2023 osakilpailut ja sarjasäännöt julkaistu
20.1.2023
Kartingin rengashintoihin nousua vuodelle 2023
17.1.2023
KITI-järjestelmässä huoltokatkoksia tiistaina 17.1.
17.1.2023
Gran Turismo luokka-asiaa
1.6.2016
Gran Turismo-luokka on saanut ilahduttavan positiivisen vastaanoton kilpailijoiden keskuudessa. Luokan erikoisuus näin aloitusvaiheessa on, että luokan sääntöjä ei ole lukittu, vaan niitä muokataan tämän testikauden edetessä. Ideana on saada koeponnistettua säännöt, jotka voitaisiin ensi vuoden alusta lukita jopa useammaksi vuodeksi tietyn vakauden saavuttamiseksi.
Tiedusteluita luokan tekniikkasääntöihin liittyen on tullut runsaasti AKK:hon. Jopa niin runsaasti, että rata-ajon ja tekniikan lajipäälliköt haluavat muistuttaa kilpailijoita, ettei uusien autojen rakentamista tässä sääntöjen tilassa kannata vielä aloittaa. Ihan kaikkia rakenteita ei kuitenkaan voida hyväksyä, vaikka luokan on tarkoitus erittäin vapaa ollakin. Luokalle tullaan laatimaan tietty turvallisuusvarusteiden minimitaso ja suorituskykyäkin on jollain tavalla oltava mahdollista hallita luokan näyttävyyttä kuitenkaan unohtamatta. Joten malttakaa vielä hetki, käykää aktiivisesti kisoissa ja vaikuttakaa luokan tulevaisuuteen. Nyt siihen on aito mahdollisuus.
Luokan yhteyshenkilö: Tuukka Sairo, tuubax@gmail.com
Terveisin: rata-ajon lajipäällikkö Pekka Säynevirta ja tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi