Uutiset
Rallicross SM sarjan renkaat kaudella 2025
5.12.2024
Drift SM -sarjasäännöt julkaistu ja sarjailmoittautumiset avattu kaudelle 2025
5.12.2024
Flying Finns 2025 Mediapäivä – autourheilun ensi vuoden huippuhetket näkyviksi medialle
4.12.2024
Hallituksen joulukuun kuulumisia - esittelyssä muun muassa urheiluvaliokunnan toimintamallin muuttuminen 2025
4.12.2024
AKK:n johtoryhmä tarkasteli strategiaa ja käynnistää skenaariotyöskentelyn – tiekartan viimeinen vuosi tuo uusia painopisteitä
3.12.2024
Asfalttiviidakosta arktiseen ralliseikkailuun - Ville Kaukonen ja Teemu Suninen lyövät hynttyyt yhteen legendaarisessa Tunturirallissa
2.12.2024
Rata-ajon lajiryhmän kuulumisia
29.11.2024
Jäsenmaksukausi 2025 on avattu KITI-järjestelmässä
28.11.2024
Kartingin lajiryhmä kokousti marraskuun puolivälissä
28.11.2024
Ralli SM 2025 – Sarjasäännöt julkaistu ja rekisteröityminen sarjaan avattu
27.11.2024
Kartingin TPJ ja kilpailunjärjestäjä tapaamisen muistio
5.4.2017
Viime viikonloppuna 1.-2.4. järjestettiin Kartingin kilpailunjärjestäjien ja Tuomariston puheenjohtajien tapaaminen. Paikan päällä sovittiin yleisistä käytännöistä ja käytiin läpi alkavan kauden keskeisiä asioita.
Sovittiin kansallisten kilpailujen TPJ:t, lista löytyy TÄÄLTÄ.
Perjantain harjoitusten transponderi/kilpailunumerovirheet kitketään pois.
Käytäntö: 1. kerta: Tekninen vika, tekniikka liputus -> 2. Kerta: Varoitus lippu.
Palkintojen jako voidaan suorittaa heti punnituksen jälkeen. Jaetaan ns. Mediapalkinnot sijoille 1.-3. kilpailunjärjestäjän mahdollisuuksien mukaan. Näitä pokaaleja ei anneta vielä kuljettajille mukaan, mikäli sijoituksiin tulee vielä muutoksia.
KITI:in transponderi kenttään on merkittävä oikea numero. Mikäli kilpailija tarvitsee vuokraponderin, tulee kenttään laittaa numero 0.
Transponderikentän jättäminen tyhjäksi tulkitaan myös aikeena vuokrata se järjestäjältä.
Lähtöryhmittymässä 3sek sanktio: ´rengas viivan päällä´ poistetaan.
Korjattu sanktiotaulukko löytyy materiaalipankista.
Ekomaksu suositus on 25€ / tapahtuma.
Tuomariston puheenjohtajan on kirjattava radanseurantakorttimerkinnät myös TPJ-raporttiin.
Lähdön ja maaliintulon kuvaaminen mahdollisuuksien mukaan.
Etuponttoonisääntö SJM:ssä, otetaan ”ei automaattisesti” kohta pois lisämääräyksellä.
AKK-Motorsport ry/Karting