Uutiset
Rallicrossin huippunimet jalkautuvat Kouvolan Manskille – Kuljettajat tavattavissa torstaina 21.8.2025
18.8.2025
KITI-järjestelmässä huoltokatkoksia tiistaina 19.8.2025
18.8.2025
Kulissien takana – viestintäpäällikkö vapaaehtoisena Lahti Historic Rallyssä
16.8.2025
FIA Karting Arrive & Drive World Cup valinnat - Suomen edustajiksi Junioreihin Oiva Vettenranta ja Senioreihin Joel Taipale
15.8.2025
Kartingin Viron ja Suomen välinen Finest Cup ajetaan 22.-24.8. Lentolassa ja 29.-31.8. Viron Laitsessa.
15.8.2025
Rallin superviikonloppu Lahdessa - menneisyys ja nykyisyys kohtaavat
13.8.2025
Jokkis SM Liiga 30.-31.8.2025 joukkueiden kokoonpanot, väritykset ja liigavideo!
12.8.2025
Koulutusjärjestelmässä huoltokatkos maanantaina 11.8.2025
8.8.2025
Secto Rally Finland 2025 ylitti odotukset – suurin yleisö tällä vuosikymmenellä
8.8.2025
Rallicrossin MM-sarjassa ratkaisun hetket KymiRingillä – Niclas Grönholm: “Voitot super tärkeitä”
8.8.2025
Korjauksia sääntökirjaan päävirtakatkaisin kaikissa luokissa sekä pakoputkisto ryhmissä R1,R2 ja R3.
24.3.2016
Sääntökirjasta on korjattu kaksi kohtaa tekniikan osalta.
Artikla 253.13 Päävirtakatkaisin
Jo viime vuoden säännöissä on ollut maininta, että 1.1.2016 alkaen päävirtakatkaisin on pakollinen kaikissa ryhmissä ja kilpailuissa. Epähuomiossa uuteen sääntöön on kuitenkin jäänyt kansallinen lisäys asiasta, joka tekee asiasta epäselvän. Korjattu sääntökohta on nyt muodossa:
Päävirtakatkaisin on pakollinen kaikissa ryhmissä ja kilpailuissa.
Artikla 260. 328p Pakoputkisto
Säännöissä ollut selkeä käännösvirhe on korjattu. Pakoputkiston putken seinämävahvuuden tulee olla vähintään 0,9 mm, mitattuna taivuttamattomasta kohdasta.
Lisätietoja antaa tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi, 050-347 5177.