Uutiset
FIA Karting Arrive & Drive World Cup valinnat - Suomen edustajiksi Junioreihin Oiva Vettenranta ja Senioreihin Joel Taipale
15.8.2025
Kartingin Viron ja Suomen välinen Finest Cup ajetaan 22.-24.8. Lentolassa ja 29.-31.8. Viron Laitsessa.
15.8.2025
Rallin superviikonloppu Lahdessa - menneisyys ja nykyisyys kohtaavat
13.8.2025
Jokkis SM Liiga 30.-31.8.2025 joukkueiden kokoonpanot, väritykset ja liigavideo!
12.8.2025
Koulutusjärjestelmässä huoltokatkos maanantaina 11.8.2025
8.8.2025
Secto Rally Finland 2025 ylitti odotukset – suurin yleisö tällä vuosikymmenellä
8.8.2025
Rallicrossin MM-sarjassa ratkaisun hetket KymiRingillä – Niclas Grönholm: “Voitot super tärkeitä”
8.8.2025
FIA Historic Technical Passport-passitusten tilanne
7.8.2025
Haetaan Asfalttisprintin SM-osakilpailujärjestäjiä kaudelle 2026
7.8.2025
Endurancen harrastajilta kerätään palautetta - vastaa kyselyyn 11.8. mennessä
6.8.2025
Offroad trialin SM/CUP-sarjasäännöt julkaistu kaudelle 2024
9.4.2024
Sarjassa ajetaan kaksi osakilpailua 15.-16.6.2024 ja niistä lasketaan kummastakin omat SM/Cup-pisteensä.
Osakilpailut:
15.6.2024 SM/Cup, Raision UA
16.6.2024 SM/Cup, Raision UA
Luokkajako:
Luokka O (original / vakioautot)
Luokka S (standard / tuotantoautot)
Luokka M (modified / parannellut tuotantoautot)
Luokka PM (pro modified / tunnistettavissa autoiksi, ei kpl rajoitusta)
Luokka P (prototype)
Sarjasäännöt löytyvät tästä linkistä.
Lisäksi julkaistiin päivityksiä offroadin lajisääntöihin, jotka löytyvät tästä linkistä. Tehty päivitys koskee jakso- ja arvostelusääntöjä virhepisteiden osalta;
4.4.8. Jaksoa ei suoriteta oikein = 50 virhepistettä
Jos jaksoa ei suoriteta oikein, on se 50:n virhepisteen arvoinen. Jakso ei ole oikein suoritettu jos:
a) Auto koskettaa väärää porttia (systeemi 1)
b) Kuljettaja keskeyttää jakson mistä tahansa syystä
c) Auto tarvitsee ulkopuolista apua
d) Jaksoa ei ajeta loppuun (”E”-portti) – maalilinja
e) Auto ajautuu kokonaan ulos jaksolta
f ) Jos osakin autosta menee lähtölinjan (”A” –portti) yli ennen lähtölupaa
g) Kuljettaja tai apukuljettaja riisuu kypärän tai avaa turvavyön
h) Lippusiima katkeaa joko auton, kuljettajan tai apukuljettajan toimesta
i) Kuljettaja tai apukuljettaja koskettaa merkkiä kädellä tai muuten pyrkii estämään lippusiiman tai sitä tukevan kepin katkeamista,
tulkitaan tämä samoin kuin se olisi katkennut
j) Jakson maksimiaika tulee täyteen
k) Kun auto tai edes osa siitä koskettaa tai läpäisee jo suoritetun portin porttilinjan (Systeemi 1)
Kaikissa edellä mainituissa jakso keskeytetään välittömästi.
Yhteystiedot

Mia Vihavainen
Lajivastaava
050 528 3022
mia.vihavainen@autourheilu.fi