Uutiset
Hyvää joulua autourheiluväelle – yhdessä teemme kilpailut ja tapahtumat, joista voimme olla ylpeitä
23.12.2025
FRC GT Open ja V1600 Cup -luokkien kauden päätteeksi palkittiin luokkien parhaat kilpailijat.
23.12.2025
Autourheilulla tehdään hyvää – Rokuan Raketit lahjoitti vähävaraisten perheiden auttamiseen
22.12.2025
NEP Finland ottaa vastuun FlyingFinn.tv-tuotannon kehittämisestä kaudella 2026 – suomalaisen autourheilun koti nousee uudelle tasolle
22.12.2025
Drift SM -sarjasäännöt julkaistu ja sarjailmoittautumiset avattu kaudelle 2026
22.12.2025
FIA karting Academy Trophy Junior- ja Senior -luokkien sekä naispuolisten kuljettajahaku avattu
19.12.2025
Haemme kahta lajivastaavaa vahvistamaan suomalaisen autourheilun tulevaisuutta
19.12.2025
Hae AKK:lle seurapalvelusihteeriksi - tärkeä rooli suomalaisen autourheilun arjessa
19.12.2025
Rata-ajon FRC-sarjasäännöt 2026 julkaistu ja sarjailmoittautuminen avattu
19.12.2025
AKK-Motorsport ry:n joulun ja vuodenvaiheen palvelut
18.12.2025
Pienoisautoilun lajiryhmän kokous 29.11.2016
14.12.2016
Kokoukseen osallistuivat Tuomo Iso-Aho (PJ), Riku Akkanen, Vesa Yli ja Mia Vihavainen (lajikoordinaattori).
Sääntömuutokset
Käsiteltiin sääntömuutosehdotukset kaudelle 2017. Esitetään hallitukselle hyväksyttäväksi seuraavia muutoksia;
a) Muutetaan ”EJ” -> ”EL”.
b) Muutetaan ”Eurojuniori” -> ”Eurolight”.
c) Kohta 2.1.7 Kilpailijanumerot. ”Numerolistan ylläpidosta vastaa Pyry Niemelä”.
d) Kohta 2.2.1 A. Auton mitat EM-24, EJ-24, OG12-24, ES-24 ja TS-24. ”EM-24- ja EJ-24-luokan maavara: min. 1.2mm alkukatsastuksessa ja erien alussa takarenkaiden välissä taka-akselin alla ja sen takana.”
e) Kohta 2.2.1 B. Runko TS-24 ja EJ-24. ”Kohdan 2.2.1. B. Runko EM-24 lisäksi ovat sallittuja ISRA-hyväksytyt Champion Turbo Flex-, JK Aeolos-, Mossetti Patriot- ja JKX25-rungot.”
f) Kohta 2.2.1 C. Moottori EJ-24. ”…Magneettien liimaaminen kuoreen on sallittu, magneettien hoonaaminen, lyhentäminen ja madaltaminen sekä halkaisu on kielletty. Vain liukulaakerit ovat sallittu. Moottorin saa purkaa ja huoltaa. Moottorin akselin saa lyhentää.”
g) Kohta 2.2.1 D. Kori ES-24. ”…Sallittuna on ainoastaan ISRA 2015 hyväksytty korimalli. Korkeus takasiivestä mitattuna max 35 mm. Autossa oltava kolmiulotteinen mittakaavan mukainen maalattu kuljettajahahmo jossa kypärä, käsivarret ja ohjauspyörä…”
Kilpailukalenteri 2017
Käsiteltiin kilpailukalenteria kaudelle 2017.
Seuraava kokous pidetään vuoden 2017 alussa.
Lisätietoja: lajikoordinaattori Mia Vihavainen, 050 528 3022, mia.vihavainen@autourheilu.fi.
