Uutiset
FIA karting Academy Trophy Junior- ja Senior -luokkien sekä naispuolisten kuljettajahaku avattu
19.12.2025
Haemme kahta lajivastaavaa vahvistamaan suomalaisen autourheilun tulevaisuutta
19.12.2025
Hae AKK:lle seurapalvelusihteeriksi - tärkeä rooli suomalaisen autourheilun arjessa
19.12.2025
Rata-ajon FRC-sarjasäännöt 2026 julkaistu ja sarjailmoittautuminen avattu
19.12.2025
Yle ja Ralli SM -sarja monivuotiseen yhteistyöhön
18.12.2025
AKK-Motorsport ry:n organisaatiomuutos tuo uusia vastuita ja vahvistaa lajien kehitystyötä
18.12.2025
AKK-Motorsport ry:n joulun ja vuodenvaiheen palvelut
18.12.2025
Esapekka Lappi AKK:n Flying Finn Juniori Cupin kummiksi – karting on paras tapa aloittaa autourheilu
17.12.2025
KITI-järjestelmässä huoltokatkoksia tiistaina 16.12.2025
16.12.2025
Esittelyssä 1.1.2026 aloittavat liiton uudet hallituksen jäsenet
16.12.2025
Rallin ja Rallisprintin rengassääntö kaudesta 2026 eteenpäin
21.3.2025
AKK-Motorsport ry julkaisi 8.7.2024 tiedon, että kaudesta 2026 eteenpäin Ralli SM-sarjassa siirrytään talvirallirenkaisiin, jonka nastan maksimi-ulkonema on 7 millimetriä. AKK:n Rallin Lajiryhmän päätöksellä kyseinen sääntö koskee Ralli SM-sarjan lisäksi myös F-Cupia vuoden 2026 alusta eteenpäin.
Myös AKK:n Rallisprintin Lajiryhmä on päättänyt, että Rallisprintin SM-sarjassa siirrytään vastaavaan rengassääntöön.
Ralli SM-sarjajärjestäjä AKK Sports Oy julkaisi syyskuussa 2024 tarjouskilpailutuksen mahdollisesta yksityyppirenkaaseen siirtymisestä Ralli SM-sarjassa kauden 2026 alussa. Kilpailutukseen vastaanotettiin neljä tarjousta, mutta AKK:n Rallin Lajiryhmän päätöksellä yksityyppirenkaaseen ei olla siirtymässä tulevaisuudessa. Asiasta toteutettiin myös kysely Ralli SM-sarjan kilpailijoille, jonka vastaukset osaltaan tuki valittua päätöstä.
Lisätiedot: Rallin ja Rallisprintin Lajivastaava Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-5349977
