Uutiset
Aatu Hakalehdolla edessä ikimuistoinen viikko Jyväskylässä – “Mahtavaa tehdä MM-debyytti jo tänä vuonna”
25.7.2025
Eurotrial 2025 -maastoautokilpailu huipentui menestyksekkäästi Raisiossa
24.7.2025
AKK:n puheenjohtajavaalit 2025: valinta suomalaisen autourheilun tulevaisuudelle
23.7.2025
12-vuotias Oiva Vettenranta voitti FIA Karting Academy-Junior -kilpailun Saksassa
21.7.2025
Haku avattu suomalaisille kilpailijoille FIA Kartingin Arrive & Drive World Cupiin 14.-16.11.2025
19.7.2025
Raisiossa ajetaan mestaruudesta – Eurotrial-viikonloppu starttaa!
18.7.2025
Kardaanikunkku – jokkiksen klassikkotapahtuma, jossa historia, yhteisö ja turvallisuus kohtaavat
18.7.2025
Flying Finn Tour -kiertue jatkuu - tervetuloa tutustumaan autourheiluun Lempäälän Ideaparkiin
18.7.2025
Ehdokasesittely - Pasi Mäenpää ehdolla AKK-Motorsport ry:n puheenjohtajaksi
17.7.2025
Off road trialin EM-kisat Raisiossa - osallistujia 15 eri maasta
16.7.2025
Rallisprintin Lajiryhmä tiedottaa 3-2017
11.5.2017
Korjattu 24.5.2017
Rallisprintin Lajiryhmä tiedottaa 3-2017
Alkukauden Rallisprint-kilpailuissa muutamat tekniikkaa koskevat asiat ovat herättäneet jonkin verran keskustelua kilpailupaikoilla. Tähän perustuen Rallisprintin lajiryhmä haluaa selventää tällä tiedotteella näitä asioita, sekä tuoda esille toimintatavat joilla kausi 2017 saatetaan loppuun.
Eniten keskustelua on herättänyt V1600-luokan autojen punnitus, Vuosimallia 2005 ja sitä uudempien SS-autojen punnitus, sekä Historic-autojen renkaat asfaltilla ajettavissa rallisprinteissä.
V1600-autojen punnitus
Rallisprint-kilpailuissa V1600-luokan autot punnitaan Rallisprintin Lajisäännön art. 10.2 mukaisesti ilman kuljettajaa. Tällöin ei siis käytetä V1600-luokan tekniikkasäännöissä mainittua punnitustapaa.
V1600-luokan autojen minimipaino löytyy aina autokohtaisesti auton tekniikkapassista.
SS-autojen punnitus, jotka ovat vuosimallia 2005 tai uudempia
SS-autot, jotka ovat vuosimallia 2005 tai sitä uudempia, autot punnitaan kuljettajan kanssa.
Auton tulee olla valmistusvuodeltaan (ensirekisteröity tai valmistettu) 2005, tai sitä uudempi. Mikäli auto on valmistettu vuonna 2004, tai sitä aikaisemmin, noudatetaan normaalia SS-autojen painotaulukkoa.
Kilpailijan tulee pystyä todistamaan auton ikä/vuosimalli aina esim. maahantuojalta hankitulla virallisella dokumentilla tai esim. rekisteröintitodistuksella.
Historic-autojen renkaat asfalttisprinteissä
Rallisprint kilpailuissa käytettävien renkaiden tulee olla Liite K:n kohdan 8.4. Rallirenkaat mukaisia. Ikäkauden F autoissa voi käyttää myös Liite K:n kohdan 8.2.3 määrittämiä Dunlop Vintage renkaita.
Lisätiedot:
Lajipäällikö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-5349977
Lajipäällikkö Iiro Palmi, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 050-3475177