Uutiset
Antti Syvälahti 1930–2022
20.5.2022
AKK:n toimisto siirtyi ympäristöystävälliseen energiaan
19.5.2022
Ari Vatanen palaa Suomen sorateille Ouninpohja Rallissa
19.5.2022
KITI-järjestelmässä huoltokatkoksia 17.5.2022
17.5.2022
JM SM Liiga 2022 ilmoittautuneet joukkueet
16.5.2022
Urheilijan toimintakielto - SUEKin päätös 1.4.2022
16.5.2022
FIA Scandinavian Rally Trophy/Nordic Rally Championship – Huomio Etelä-Ruotsin Rallin sääntöihin ja ilmoittautumiseen
16.5.2022
JM SM Liiga 2022 joukkueiden ilmoittautuminen päättyy 15.5.2022
13.5.2022
Kesäkauden Flying Finn Rallivalmennusleirien päivämäärät
11.5.2022
GTi-Magazine Drifting SM-sarjan mediayhteistyökumppaniksi
6.5.2022
”Turvapaketti” Pro F-ryhmän autoissa
25.1.2022
Palautteen mukaan jonkin verran harrastajien keskuudessa on noussut epätietoisuutta uuden Pro F-säännön osalta ns. ”Turvapaketin” käyttöönotosta. Vastoin olettamuksia, kaikkiin Pro F-luokan ryhmänautoihin ei vaadita uutta ”Turvapakettia”, vaan vaatimus koskee vain autoja, joissa käytetään muuta kuin F-ryhmän sääntöjen mukaista, luokiteltua tai alkuperäistä autoon kuuluvaa sylinterilohkoa ja/tai sylinterikantta, ja /tai jos moottorin iskunpituutta on suurennettu. Näin ollen tuo vaatimus turvapaketista koskettaa siis ns. ”vierasmoottori-autoja”, joiden suorituskyky voi kasvaa muutosten myötä merkittävästi.
Mikäli auto on aikaisempien F-ryhmän sääntöjen mukainen, ja siirtyy Pro F-ryhmään moottorin sylinteritilavuuden tai esim. (sekventaali) vaihteensiirron myötä, ei tuota mainittua turvapakettia tarvitse asentaa.
Turvapaketti itsessään pitää sisällään seuraavat asiat:
- turvakehikon diagonaalituki
- kattovahvistukset
- tuulilasipilarin vahvistukset tarvittaessa
- pääntuelliset, FIA 8855-1999 standardin istuimet (olleet jo aiemminkin pakollisia autoissa joiden katsastuskortti on myönnetty 1.1.2015 jälkeen)
- FIA 8853-2016 standardin turvavyöt
Lisätiedot:
Tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 050 347 5177