Uutiset
Kartingin päätoimitsijakoulutukset 2023 - ilmoittaudu
30.1.2023
Haetaan pienoisautoiluun radio-ohjattavien autojen (roa) kansainvälisten asioiden yhteyshenkilöitä
30.1.2023
Kartingin päätoimitsijan verkkokoulutus julkaistu verkkokoulutusjärjestelmässä
26.1.2023
Rataleimatutkinto 2023
25.1.2023
Kartingin FIA Academy Trophy -sarjan 2023 Suomen edustajaksi on valittu Aapo Timonen
25.1.2023
Offroad trialin SM/Cup-sarjasäännöt julkaistu kaudelle 2023
20.1.2023
Rallicross SM sarjasäännöt on julkaistu ja ilmoittautuminen avattu – uudistetun sarjan konseptia tarkennettu kaudelle 2023
20.1.2023
Jäärata SM 2023 osakilpailut ja sarjasäännöt julkaistu
20.1.2023
Kartingin rengashintoihin nousua vuodelle 2023
17.1.2023
KITI-järjestelmässä huoltokatkoksia tiistaina 17.1.
17.1.2023
V1600 tarkennuksia
5.4.2016
V1600 tarkennuksia
Tekniikan lajiryhmä on kokouksessaan tarkentanut muutamia V1600 luokkaa koskevia sääntökohtia.
Uuden passin ja kuvaliitteen täyttöohjetta on täydennetty merkitsemällä lihavoidulla tekstillä ne passin kohdat, joihin tarvitaan kirjallinen dokumentti todisteeksi passiin ilmoitetuista tiedoista.
EU-vaatimustenmukaisuustodistus on virallinen todistus, josta käy ilmi auton (tai jos käytetään virtuaalisarjanumeroa, niin sen auton) sarjanumero, sekä auton variantti ja versio.
Nämä vaadittavat tiedot löytyvät auton tyyppikilvestä. Useat autojen maahantuojat voivat tehdä tämän todistuksen, kun heille toimittaa tiedot tai valokuvan tästä tyyppikilvestä.
Edelleen paras dokumentti on auton valmistajan CoC -todistus, sillä se sisältää tiedot suurimmasta osasta vaadittavista arvoista. Mutta yllä mainittu dokumenttikin siis kelpaa, tällöin vain pitää varautua todistamaan vaaditut auton tiedot muilla hyväksyttävillä dokumenteilla kuten otteilla auton korjaamokäsikirjasta.
Lisätietoja antaa tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi iiro.palmi@autourheilu.fi
Tekniikan lajiryhmä