Uutiset
KITI-järjestelmässä huoltokatkoksia 17.5.2022
17.5.2022
JM SM Liiga 2022 ilmoittautuneet joukkueet
16.5.2022
Urheilijan toimintakielto - SUEKin päätös 1.4.2022
16.5.2022
FIA Scandinavian Rally Trophy/Nordic Rally Championship – Huomio Etelä-Ruotsin Rallin sääntöihin ja ilmoittautumiseen
16.5.2022
Kesäkauden Flying Finn Rallivalmennusleirien päivämäärät
11.5.2022
GTi-Magazine Drifting SM-sarjan mediayhteistyökumppaniksi
6.5.2022
Rata SM -sarjasäännön lisämääräys no 2 - sarjailmoittautumista jatkettu 9.5. asti sekä puuttuva osakilpailu vahvistettu
6.5.2022
Digitaalisen autourheilun lajipäivät 7.5. seuroille ja kilpailijoille - Ilmoittaudu
5.5.2022
Drifting SM- ja Crosskart SM-kausikoosteet C More Maxilta
5.5.2022
FIA Girls on Track – Rising Stars 2022 haku alkaa
4.5.2022
Karting lajiryhmän kokous 1/18
30.1.2018
KARTING LAJIRYHMÄ 1/2018
Aika: 23.1.2018, klo 15.00-20.00
Paikka: ABC Lahdesjärvi, TAMPERE
Läsnä: Mikko Marjosalmi, Jani Pirttinen, Jaakko Markula, Mikko Laine
Markku Ryynänen, Pekka Säynevirta (Lajipäällikkö)
Poissa: Aaro Vainio
SM-sarjasäännöt kaudelle 2018
Lajiryhmä on Mikko Marjosalmen johdolla koostanut kaikki huomiot koskien sarjasääntöjä ja Mikko on valmistellut kokonaisuuden. Hän toimittaa ne lajiryhmän sähköpostikäsittelyyn. Säännöt toimitetaan AKK:n hallituksen seuraavaan kokoukseen.
ROTAX MAX Challenge sarjasäännöt 2018
Lajiryhmä on tutustunut ROTAX MAX Challenge-sääntöihin ja sarjasäännöissä ei ole mitään merkittäviä muutoksia kauden 2017 sääntöihin. MICRO-luokan minimipaino 109kg muuttuu yhdellä kilolla ylöspäin eli on jatkossa 110 kg ja MiniMax-luokkaan sallitaan runkokoot 1010-1040mm. Säännöt toimitetaan AKK:n hallituksen seuraavaan kokoukseen.
IAME SERIES FINLAND sarjasäännöt 2018
Mikko Laine toimitti säännöt sähköpostilla lajiryhmälle kokouksen aikana ja lajiryhmä käsittelee nämä säännöt sähköpostilla.
KARTING SM JA SJM 2018
SJM-kilpailun yhteydessä voi lajiryhmän luvalla järjestää Cadet-luokalle koulutuksellisen leirimuotoisen tapahtuman kilpailun yhteyteen sillä ehdolla, ettei tämä järjestely häiritse itse kilpailutapahtumaa.
Cadet-luokan moottorin korvaaja.
Lopetetun Raket60-moottorin tilalle paras vaihtoehto on Raket95 Cadet moottori. Pääkriteereinä on suorituskyvyn samankaltaisuus Raket60-moottorin kanssa, Ruotsissa on jo kahden vuoden ajan ajettu samoissa lähdöissä Raket60- ja Raket95 Cadet-moottorilla. Toinen huomioonotettu seikka on hankintahinta. Tämän lisäksi Suomessa on huomattava määrä myös käytettyä Raket95-moottoria, jonka pystyy modifioimaan kustannustehokkaasti Raket95 Cadet-moottoriksi.
Etuponttooni
Etuponttooni-sääntö muuttuu valtakunnallisesti kaikissa niissä luokissa, joissa se on käytössä. Jatkossa edes osittain tai kokonaan pois paikaltaan olevasta etuponttoonista tulee automaattinen 5 sekunnin seuraamus, josta ei ole valitusoikeutta.
Kamerat
Sallitaan, mutta kiinnityskohdat tulee tarkentaa. Lisäksi maininta:
”AKK saa vapaasti käyttää tuottamaansa kilpailijan kilpailutoimintaan liittyvää valokuva- ja videomateriaalia. Incar/Kartin kameran-kuvaoikeudet säilyvät kuvaajalla, mutta materiaali on pyynnöstä luovutettava toimitsijoiden käyttöön”.
Ekomaksut
Nykyinen Eko-maksu sisällytetään osallistumismaksuihin. Kansallinen kilpailu jatkossa 80€/pv sisältäen eko-maksun. SJM- ja SM-osallistumismaksut vahvistetaan sarjasäännöissä.
SEURAAVAT KOKOUKSET
Tutustuttiin AKK:n hallituksen kokousten sykliin ja päätimme seuraavien kokouksiemme päivämäärät seuraavasti:
4.4.2018
30.5.2018
23.10.2018
Paikkakunnat ja kellonajat tulevat tarkentumaan myöhemmin.