Uutiset
Ralli-autojen kuntokatsastajien koulutustilaisuudet joulukuussa 2024
10.10.2024
Yhteisöllistä autourheilutoimintaa pienestä pitäen – MM-rallin Laukaan erikoiskokeen päällikkö ja koordinaattori Minä olen -haastattelussa
10.10.2024
Tuukka Taponen ja Art Grand Prix yhdessä FIA F3-sarjaan kaudella 2025
9.10.2024
AKK kiittää pitkän ja ansiokkaan uran tv-tuotannossa tehnyttä Jyrki Karia - Jyrkin tekemä työ näkyy vahvasti tulevissa streamtuotannoissa
9.10.2024
Tekniikan lajipäivä 23.11.2024 Ellivuoressa
8.10.2024
Haku lajiryhmiin vuosille 2025-2026 on avattu!
4.10.2024
Korjauksia Rallisprintin SM-pisteisiin
4.10.2024
Haetaan Rallisprintin Tuomariston puheenjohtajia, tuomareita sekä kilpailukonsultteja toimikaudelle 2025-2026
3.10.2024
Ralli SM -kausi huipentuu viikonloppuna Kiteellä
3.10.2024
Rallisprint-kauden päätöstapahtuma Ellivuoressa lauantaina 16.11.
28.9.2024
Korjauksia sääntökirjaan päävirtakatkaisin kaikissa luokissa sekä pakoputkisto ryhmissä R1,R2 ja R3.
24.3.2016
Sääntökirjasta on korjattu kaksi kohtaa tekniikan osalta.
Artikla 253.13 Päävirtakatkaisin
Jo viime vuoden säännöissä on ollut maininta, että 1.1.2016 alkaen päävirtakatkaisin on pakollinen kaikissa ryhmissä ja kilpailuissa. Epähuomiossa uuteen sääntöön on kuitenkin jäänyt kansallinen lisäys asiasta, joka tekee asiasta epäselvän. Korjattu sääntökohta on nyt muodossa:
Päävirtakatkaisin on pakollinen kaikissa ryhmissä ja kilpailuissa.
Artikla 260. 328p Pakoputkisto
Säännöissä ollut selkeä käännösvirhe on korjattu. Pakoputkiston putken seinämävahvuuden tulee olla vähintään 0,9 mm, mitattuna taivuttamattomasta kohdasta.
Lisätietoja antaa tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi, 050-347 5177.