Uutiset
Suomalaiset vahvistavat asemaansa FIA:n komissioissa
19.4.2024
Historicin FIA HTP -passien kansallinen voimassaolo
18.4.2024
Crosskart ajoleiri Kouvolassa lauantaina 27.4.2024, harjoittelumahdollisuus rallicross kalustolle illalla
18.4.2024
Tärkeä tiedote! Liikennevakuutuslain uudistus lykkääntyy
18.4.2024
Pienoisautoilun harrastajille suunnattu kysely 2024
18.4.2024
Pienoisautoilun tuomariston puheenjohtajien koulutus - ilmoittaudu mukaan!
18.4.2024
Lapuan crosskart-junnuleirillä ennätysmäärä osallistujia
16.4.2024
Driftingin lajisäännöt on päivitetty
16.4.2024
Haetaan pienoisautoilun Maastosarjan M2-10 ja M4-10 -luokille luokkayhteyshenkiloä
15.4.2024
Kolmelle autourheiluseuralle Opetus- ja kulttuuriministeriön seuratukea
15.4.2024
Korjauksia sääntökirjaan päävirtakatkaisin kaikissa luokissa sekä pakoputkisto ryhmissä R1,R2 ja R3.
24.3.2016
Sääntökirjasta on korjattu kaksi kohtaa tekniikan osalta.
Artikla 253.13 Päävirtakatkaisin
Jo viime vuoden säännöissä on ollut maininta, että 1.1.2016 alkaen päävirtakatkaisin on pakollinen kaikissa ryhmissä ja kilpailuissa. Epähuomiossa uuteen sääntöön on kuitenkin jäänyt kansallinen lisäys asiasta, joka tekee asiasta epäselvän. Korjattu sääntökohta on nyt muodossa:
Päävirtakatkaisin on pakollinen kaikissa ryhmissä ja kilpailuissa.
Artikla 260. 328p Pakoputkisto
Säännöissä ollut selkeä käännösvirhe on korjattu. Pakoputkiston putken seinämävahvuuden tulee olla vähintään 0,9 mm, mitattuna taivuttamattomasta kohdasta.
Lisätietoja antaa tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi, 050-347 5177.