Uutiset
Aatu Hakalehdolla edessä ikimuistoinen viikko Jyväskylässä – “Mahtavaa tehdä MM-debyytti jo tänä vuonna”
25.7.2025
Eurotrial 2025 -maastoautokilpailu huipentui menestyksekkäästi Raisiossa
24.7.2025
AKK:n puheenjohtajavaalit 2025: valinta suomalaisen autourheilun tulevaisuudelle
23.7.2025
12-vuotias Oiva Vettenranta voitti FIA Karting Academy-Junior -kilpailun Saksassa
21.7.2025
Haku avattu suomalaisille kilpailijoille FIA Kartingin Arrive & Drive World Cupiin 14.-16.11.2025
19.7.2025
Kardaanikunkku – jokkiksen klassikkotapahtuma, jossa historia, yhteisö ja turvallisuus kohtaavat
18.7.2025
Flying Finn Tour -kiertue jatkuu - tervetuloa tutustumaan autourheiluun Lempäälän Ideaparkiin
18.7.2025
Raisiossa ajetaan mestaruudesta – Eurotrial-viikonloppu starttaa!
18.7.2025
Ehdokasesittely - Pasi Mäenpää ehdolla AKK-Motorsport ry:n puheenjohtajaksi
17.7.2025
Ralf ”Rafu” Pettersson 1952–2025
16.7.2025
Rallin ja Rallisprintin rengassääntö kaudesta 2026 eteenpäin
21.3.2025
AKK-Motorsport ry julkaisi 8.7.2024 tiedon, että kaudesta 2026 eteenpäin Ralli SM-sarjassa siirrytään talvirallirenkaisiin, jonka nastan maksimi-ulkonema on 7 millimetriä. AKK:n Rallin Lajiryhmän päätöksellä kyseinen sääntö koskee Ralli SM-sarjan lisäksi myös F-Cupia vuoden 2026 alusta eteenpäin.
Myös AKK:n Rallisprintin Lajiryhmä on päättänyt, että Rallisprintin SM-sarjassa siirrytään vastaavaan rengassääntöön.
Ralli SM-sarjajärjestäjä AKK Sports Oy julkaisi syyskuussa 2024 tarjouskilpailutuksen mahdollisesta yksityyppirenkaaseen siirtymisestä Ralli SM-sarjassa kauden 2026 alussa. Kilpailutukseen vastaanotettiin neljä tarjousta, mutta AKK:n Rallin Lajiryhmän päätöksellä yksityyppirenkaaseen ei olla siirtymässä tulevaisuudessa. Asiasta toteutettiin myös kysely Ralli SM-sarjan kilpailijoille, jonka vastaukset osaltaan tuki valittua päätöstä.
Lisätiedot: Rallin ja Rallisprintin Lajivastaava Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-5349977