Uutiset
Suomalaiset vahvistavat asemaansa FIA:n komissioissa
19.4.2024
Pienoisautoilun harrastajille suunnattu kysely 2024
18.4.2024
Pienoisautoilun tuomariston puheenjohtajien koulutus - ilmoittaudu mukaan!
18.4.2024
Historicin FIA HTP -passien kansallinen voimassaolo
18.4.2024
Crosskart ajoleiri Kouvolassa lauantaina 27.4.2024, harjoittelumahdollisuus rallicross kalustolle illalla
18.4.2024
Tärkeä tiedote! Liikennevakuutuslain uudistus lykkääntyy
18.4.2024
Lapuan crosskart-junnuleirillä ennätysmäärä osallistujia
16.4.2024
Driftingin lajisäännöt on päivitetty
16.4.2024
Kolmelle autourheiluseuralle Opetus- ja kulttuuriministeriön seuratukea
15.4.2024
Save the date - uudistunut Drivers on the Rocks 4.-5.1.2025
15.4.2024
Suositus historic-luokkajaoksi kansallisiin ralleihin ja rallisprintteihin
5.9.2016
Nykyisin useassa kilpailussa käytetään mallia, jossa historic-autot on jaoteltu kuutiotilavuuden mukaan siten, että kaikki ikäkaudet ajavat yhdessä. Koska autojen virityssäännöissä tapahtui merkittävä vapautus vuodelle 1970 ei kyseinen luokkajako motivoi osallistumaan 60-luvun autoilla. Tästä johtuen Historic Rally Club Finland ry on päätynyt suosittamaan seuraavaa luokkajakoa käytettäväksi kansallisissa ralli- ja rallisprint-kilpailuissa:
Vaihtoehto 1 (viisi luokkaa)
Ikäkausi | Ryhmät | Kuutiotilavuus | Vuodet |
E, F ja G1 | T, GT, 1 - 4 | vapaa | - 1969 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1300 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1600 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 2000 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | yli 2000 cc | 1970 - 1990 |
Vaihtoehto 2 (kolme luokkaa)
Ikäkausi | Ryhmät | Kuutiotilavuus | Vuodet |
E, F ja G1 | T, GT, 1 - 4 | vapaa | - 1969 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1600 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | yli 1600 cc | 1970 - 1990 |
Lisätiedot: Lajipäällikkö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-5349977