Tiedote AKK-Motorsportin ja HaMu:n yhteistyötapaamisesta

19.3.2020

AKK-Motorsport ry kiittää HaMu ry:n edustajia rakentavasta tapaamisesta 28.2.2020 koskien mahdollista autourheiluyhteistyötä.

AKK-Motorsportin hallitus on 18.3.2020 käsitellyt neuvottelun antia ja päättänyt keskittyä omien jäsenyhdistyksiensä tehokkaaseen edunvalvontaan tämän vuoden alussa valitun harrastajalähtöisen strategian mukaisesti.

AKK:n on jäsenyhdistystensä omistama kattojärjestö, jonka tehtäviin kuuluu jäsentensä edunvalvonta. Liitto toimii kotimaassa ja ulkomailla eri viranomaisten tunnustamana suomalaisen autourheilun mahdollistajana. Ensi vuosi on liiton 70. toimintavuosi. AKK:n jäsenyhdistykset järjestävät kansallisia ja kansainvälisiä tapahtumia. Kaikkea liiton strategista ja operatiivista toimintaa ohjaa vastuullisuus, yhteisöllisyys, turvallisuus ja nuorisotyö. Tiiviin lajiyhteisön, jatkuvien koulutusten ja harrastajalähtöisen strategian mukaisesti AKK rakentaa näin ollen autourheilua myös tulevaisuuden sukupolville.

Liitto noudattaa asemansa ja arvojensa lisäksi toimintaperiaatteitaan, joiden mukaisesti AKK:n toiminta on auki kaikille kansallisille autourheilua harrastaville yhdistyksille, mikäli ne haluavat liittyä liiton jäseneksi samoilla ehdoilla, kuin muutkin jo jäsenenä olevat yhdistykset.

Jarmo Mahonen
puheenjohtaja, AKK-Motorsport ry