Uutiset
Tervetuloa 22.5.2024 klo 17–18 webinaariin liikennevakuutuslain uudistuksesta – lähetä kysymykset etukäteen
30.4.2024
Asfalttisprintin SM-sarjan kolmas osakilpailu on peruttu
29.4.2024
Kuulumisia liittovaltuuston kevätkokouksesta sekä viestinnän työpajasta
27.4.2024
Haetaan pienoisautoilun TSM-10 ja C-12 -luokille yhteistä luokkayhteyshenkilöä
25.4.2024
Haetaan pienoisautoilun Maastosarjan M2-10 ja M4-10 -luokille luokkayhteyshenkiloä
25.4.2024
Pasi Mäenpää AKK Sports Oy:n hallituksen uusi puheenjohtaja – Marco Mäkinen ja Tommi Muilu mukaan hallitukseen
25.4.2024
Hallituksen kuulumisia - KITI-kehityshanke etenee
25.4.2024
Suomalaiset vahvistavat asemaansa FIA:n komissioissa
19.4.2024
Pienoisautoilun harrastajille suunnattu kysely 2024
18.4.2024
Pienoisautoilun tuomariston puheenjohtajien koulutus - ilmoittaudu mukaan!
18.4.2024
Tiedote koskien Autourheilun Kansallisten Määräysten muutoksia
3.11.2022
AKK-Motorsport ry julkaisi tiedotteen 26.10.2022 koskien Autourheilun Kansallisten Määräysten muutoksia kaudelle 2023.
Tulevan kauden sääntömuutoksista ennen kaikkea Artikla 17 on herättänyt runsaasti keskustelua ja epätietoisuutta siitä, miksi sääntötarkennus on tehty, miten sääntöä tulkitaan, missä tilanteissa ja minkälaisiin seuraamuksiin mahdolliset rikkomukset tulisivat johtamaan.
AKK-Motorsport ry muodostuu n. 300 jäsenyhdistyksestä ja niiden lähes 27 000 henkilöjäsenestä. Liiton keskeisenä tehtävänä on oman jäsenistönsä edunvalvonta, kouluttaminen sekä mahdollisimman laadukkaan ja turvallisen kilpailutoiminnan ylläpitäminen. Sääntöjen keskeisenä tarkoituksena on taata tasapuolinen ja turvallinen kilpailutoiminta, niin kilpailijoille kuin kilpailuja toteuttaville seuroille ja toimitsijoille. Samalla säännöillä halutaan pitää huolta AKK-yhteisön keskeisistä arvoista ja toimintakulttuurista.
Autourheilun Kansallisten Määräysten Artikla 17 ei tarkoita sitä, että jokainen AKK-yhteisön ulkopuoliseen harrastustoimintaan osallistuminen johtaisi automaattisesti johonkin seuraamukseen, vaan sen tarkoitus on olla mahdollisuus reagoida sääntöteknisesti, mikäli jokin toiminta selkeästi vaarantaa AKK:n toiminnan arvoja. Kyseessä voi olla seura, toimitsija tai joissakin tapauksissa myös kilpailija.
Tarve seuraamuskäsittelylle määräytyy tapauskohtaisesti AKK-Motorsport ry:n hallituksen linjauksen perusteella. Tällaiset tapaukset tutkittaisiin aina yksittäisenä käsittelynä, jolloin siihen liittyisi aina seuran, toimitsijan tai kilpailijan kuuleminen.
AKK-Motorsport ry