Uutiset
Koulutusjärjestelmässä huoltokatkoksia torstaina 5.9.2024
4.9.2024
Hallituksen elokuun kuulumisia
2.9.2024
AKK:n organisaatiomuutokset 1.9.2024 lähtien
29.8.2024
Tatu Siipola onnistui jälleen - Voitto Lausitzringillä
26.8.2024
Olli Riiho aloittaa AKK:n tuotantokoordinaattorina
22.8.2024
Heidi Borg nimetty AKK:n urheilutoimenpäälliköksi – vahvaa osaamista urheilutoiminnan johtamisesta
16.8.2024
Kartingin lajiryhmän kuulumisia elokuun kokoontumisesta
16.8.2024
Oulun moottoriurheilukeskus vahvistuu monitoimikeskuksen avulla – Oulun kaupunki tukee kehitystä merkittävällä panostuksella
16.8.2024
Flying Finn maailmalla: nuori Tatu Siipola menestyy Saksassa rata-autoilussa
7.8.2024
Secto Rally Finland – viikonloppu täynnä elämyksiä Jyväskylässä ja Keski-Suomessa
5.8.2024
Tiedote koskien kesäkauden rallisprint-kilpailuissa käytettäviä renkaita
14.4.2016
AKK-Motorsport ry:n Rallisprintin ja Tekniikan lajiryhmän jäseniin sekä lajipäällikköihin on oltu jonkin verran yhteydessä koskien Rallisprint-kilpailuissa kesäkaudella käytettäviä renkaita.
Tämän tiedotteen tarkoitus on selventää mahdollisesti kilpailijoille ristiriitaista sääntökohtaa ja sen tulkintaa.
Asfaltilla ajettavissa Rallisprint-kilpailuissa renkaat on vapaat luokasta ja autosta riippumatta seuraavin poikkeuksin:
- Historic-autot
- V1600-luokan autot
V1600-luokan autoilla kilpailtavissa luokissa renkaat on määritelty seuraavasti:
Luokissa 15 ja 21 käytetään asfaltilla ainoastaan Toyo R888, Toyo R888R, Yokohama A 048 tai Kumho V70A renkaita. Vanteen maksimi halkaisija on 15” ja suurin sallittu renkaan leveys on 195 ja poikkileikkaussuhde minimissään 50.
Soralla ajettavissa Rallisprint-kilpailuissa renkaat Rallin Sääntöjen mukaisesti.
Lisätiedot: Lajipäällikkö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-4349977