Uutiset
Lisenssikauppa kaudelle 2024 on avattu
1.12.2023
Viron Rallisarja saapuu vieraaksi SM-Ralliin – Tiivistää yhteistyötä AKK:n ja Viron Autourheiluliiton välillä
24.11.2023
F-Cup 2024 - Sarjaan ilmoittautuminen avattu - Nopeimmat osallistuvat arvontaan jossa palkintona ilmaisia sarja-ilmoittautumisia!
24.11.2023
Tekniikan, historicin ja autosuunnistuksen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2024
23.11.2023
Rallin ja rallisprintin keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2024
23.11.2023
Jokamiehenluokan keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2024
23.11.2023
Kartingin, rata-ajon ja endurancen keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2024
23.11.2023
Kansallisten määräysten keskeiset sääntömuutokset kaudelle 2024
23.11.2023
Toimitsijalisenssijärjestelmän päivitys kaudelle 2024
23.11.2023
Ralli SM-sarjan ennakko-ilmoittautuminen kaudelle 2024 on avattu
23.11.2023
Tiedote koskien kesäkauden rallisprint-kilpailuissa käytettäviä renkaita
14.4.2016
AKK-Motorsport ry:n Rallisprintin ja Tekniikan lajiryhmän jäseniin sekä lajipäällikköihin on oltu jonkin verran yhteydessä koskien Rallisprint-kilpailuissa kesäkaudella käytettäviä renkaita.
Tämän tiedotteen tarkoitus on selventää mahdollisesti kilpailijoille ristiriitaista sääntökohtaa ja sen tulkintaa.
Asfaltilla ajettavissa Rallisprint-kilpailuissa renkaat on vapaat luokasta ja autosta riippumatta seuraavin poikkeuksin:
- Historic-autot
- V1600-luokan autot
V1600-luokan autoilla kilpailtavissa luokissa renkaat on määritelty seuraavasti:
Luokissa 15 ja 21 käytetään asfaltilla ainoastaan Toyo R888, Toyo R888R, Yokohama A 048 tai Kumho V70A renkaita. Vanteen maksimi halkaisija on 15” ja suurin sallittu renkaan leveys on 195 ja poikkileikkaussuhde minimissään 50.
Soralla ajettavissa Rallisprint-kilpailuissa renkaat Rallin Sääntöjen mukaisesti.
Lisätiedot: Lajipäällikkö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-4349977