Uutiset
Kulissien takana – viestintäpäällikkö vapaaehtoisena Lahti Historic Rallyssä
16.8.2025
FIA Karting Arrive & Drive World Cup valinnat - Suomen edustajiksi Junioreihin Oiva Vettenranta ja Senioreihin Joel Taipale
15.8.2025
Kartingin Viron ja Suomen välinen Finest Cup ajetaan 22.-24.8. Lentolassa ja 29.-31.8. Viron Laitsessa.
15.8.2025
Rallin superviikonloppu Lahdessa - menneisyys ja nykyisyys kohtaavat
13.8.2025
Secto Rally Finland 2025 ylitti odotukset – suurin yleisö tällä vuosikymmenellä
8.8.2025
Rallicrossin MM-sarjassa ratkaisun hetket KymiRingillä – Niclas Grönholm: “Voitot super tärkeitä”
8.8.2025
FIA Historic Technical Passport-passitusten tilanne
7.8.2025
Haetaan Asfalttisprintin SM-osakilpailujärjestäjiä kaudelle 2026
7.8.2025
Endurancen harrastajilta kerätään palautetta - vastaa kyselyyn 11.8. mennessä
6.8.2025
Viisivuotinen sopimus Suomen MM-rallista solmittu – tavoitteena entistä saavutettavampi ja elämyksellisempi tapahtuma
4.8.2025
Historic Lajiryhmä tiedottaa 1-2017
19.9.2017
Historic Lajiryhmä kokoontui vuoden neljänteen kokoukseensa tiistaina 12.9.2017.
Kokouksessa käsiteltiin mm. Seuraavia asioita:
FIA Rallin sub-komissiolle esitettävät asiat:
Keskusteltiin keskiviikkona 6.9. pidetyn kuljettajakokouksen pohjalta asiat, joita tullaan viemään eteenpäin FIA:lle (toimisto) ja Rallin Historic sub-komissiolle.
Lajiryhmän päätös: Esityksen pohjaksi otetaan jo talvella 2017 laadittu kirje, josta poistetaan ne asiat jotka on jo edennyt, mutta jätetään ne asiat joihin ei ole tullut edistystä. Lisäksi lisätään esitykseen seuraavat asiat:
- Sarjan ennakkorekisteröinnin poistaminen
- Standari-ilmoittautumislomakkeen käyttöönotto EM-sarjassa
Lahti Historic Rally 2018 – Waiver application:
Keskusteltiin suunnitelluista erivapausanomuksista, koskien Lahden EM-rallia. Todettiin, että todennäköisyys tekniikkaa koskevien erivapausanomusten on olematon, koska ne koskee turvallisuusvarusteita (sammutusjärjestelmä, penkit ja vyöt).
Lajiryhmän päätös: Toteutetaan erivapausanomus FIA:lle koskienkilpailijalisenssiä, eli että AKK:n myöntämällä kansallisella kilpailijalisenssillä voi osallistua EM-ralliin, mikäli kilpailija on lisenssiluokaltaan yleisen luokan kilpailija.
Luovutaan tekniikkaa koskevista erivapausanomuksista.
EM Historic Tasanopeus 2018:
Keskusteltiin myös FIA:n EM-tasanopeudesta. Kaudella 2018 kilpaillaan vain yksi kilpailu ”kerrasta poikki”. Todettiin, että Euroopassa on todella suuria ja suosittuja tasanopeuskilpailuja, jotka tehdään omina tapahtuminaan, ilman FIA:n statusta.
Lisätiedot: Lajipäällikkö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-5349977