Uutiset
Pienoisautoilun lajiryhmän kuulumisia 6/25
17.11.2025
Jäsenmaksukausi 2026 on avattu KITI-järjestelmässä
17.11.2025
Flying Finn Academy - valinnat kaudelle 2026
16.11.2025
Lassi Paju ja Lenni Purokuru palkittiin maisteritutkielmastaan – tutkimus nostaa esiin WRC-tapahtumien vastuullisuusosaamisen
14.11.2025
Ilmoittaudu nyt palkintojenjakoristeilylle – ohjelmassa sunnuntaina Vaihde vapaalle eli rentoa keskustelua Toni Vilanderin kanssa autourheilusta ja sen ympärillä
14.11.2025
Tervehdys salibandysta autourheilukansalle – AKK:n jäsenille etuosto-oikeus salibandyn MM-kisoihin 2026
14.11.2025
Lajien keskeisimmät sääntömuutokset kaudelle 2026
13.11.2025
Pienoisautoilun roa-puolen SM-järjestäjien keskustelutilaisuus 25.11.2025
11.11.2025
Tiedote rata-ajon sekä endurancen lajipäivistä Tampereella 1.11.2025
10.11.2025
Kartingin lajipäivillä käytyjä asioita Jyväskylässä 11.10.2025
10.11.2025
Tiedote koskien Autourheilun Kansallisten Määräysten muutoksia
3.11.2022
AKK-Motorsport ry julkaisi tiedotteen 26.10.2022 koskien Autourheilun Kansallisten Määräysten muutoksia kaudelle 2023.
Tulevan kauden sääntömuutoksista ennen kaikkea Artikla 17 on herättänyt runsaasti keskustelua ja epätietoisuutta siitä, miksi sääntötarkennus on tehty, miten sääntöä tulkitaan, missä tilanteissa ja minkälaisiin seuraamuksiin mahdolliset rikkomukset tulisivat johtamaan.
AKK-Motorsport ry muodostuu n. 300 jäsenyhdistyksestä ja niiden lähes 27 000 henkilöjäsenestä. Liiton keskeisenä tehtävänä on oman jäsenistönsä edunvalvonta, kouluttaminen sekä mahdollisimman laadukkaan ja turvallisen kilpailutoiminnan ylläpitäminen. Sääntöjen keskeisenä tarkoituksena on taata tasapuolinen ja turvallinen kilpailutoiminta, niin kilpailijoille kuin kilpailuja toteuttaville seuroille ja toimitsijoille. Samalla säännöillä halutaan pitää huolta AKK-yhteisön keskeisistä arvoista ja toimintakulttuurista.
Autourheilun Kansallisten Määräysten Artikla 17 ei tarkoita sitä, että jokainen AKK-yhteisön ulkopuoliseen harrastustoimintaan osallistuminen johtaisi automaattisesti johonkin seuraamukseen, vaan sen tarkoitus on olla mahdollisuus reagoida sääntöteknisesti, mikäli jokin toiminta selkeästi vaarantaa AKK:n toiminnan arvoja. Kyseessä voi olla seura, toimitsija tai joissakin tapauksissa myös kilpailija.
Tarve seuraamuskäsittelylle määräytyy tapauskohtaisesti AKK-Motorsport ry:n hallituksen linjauksen perusteella. Tällaiset tapaukset tutkittaisiin aina yksittäisenä käsittelynä, jolloin siihen liittyisi aina seuran, toimitsijan tai kilpailijan kuuleminen.
AKK-Motorsport ry
