Uutiset
FIA Historic Technical Passport-passitusten tilanne
7.8.2025
Haetaan Asfalttisprintin SM-osakilpailujärjestäjiä kaudelle 2026
7.8.2025
Endurancen harrastajilta kerätään palautetta - vastaa kyselyyn 11.8. mennessä
6.8.2025
Viisivuotinen sopimus Suomen MM-rallista solmittu – tavoitteena entistä saavutettavampi ja elämyksellisempi tapahtuma
4.8.2025
Flying Finn Future Star Aatu Hakalehto säväytti Jyväskylässä
4.8.2025
Viikolla 31 Toimiston käyntipalvelu avoinna vain erikseen sopimalla
27.7.2025
Aatu Hakalehdolla edessä ikimuistoinen viikko Jyväskylässä – “Mahtavaa tehdä MM-debyytti jo tänä vuonna”
25.7.2025
Eurotrial 2025 -maastoautokilpailu huipentui menestyksekkäästi Raisiossa
24.7.2025
AKK:n puheenjohtajavaalit 2025: valinta suomalaisen autourheilun tulevaisuudelle
23.7.2025
12-vuotias Oiva Vettenranta voitti FIA Karting Academy-Junior -kilpailun Saksassa
21.7.2025
V1600 passitiedote
16.12.2015
V1600 säännöt tarkentuvat vuoden 2016 alusta. Samalla päivitetään V1600 autojen turvakehikkosääntöä turvallisempaan suuntaan. Auton pitää myös ensi vuoden alusta olla vuosimalliltaan 2000 tai sitä uudempi.
Jos teillä on autoja rakenteilla ( varsinkin vanhempia kuin vuoden 2000 autoja) ja niissä on jo kehikko sisällä, niin kannattaa hakea passia vielä 2015. Tällöin auto passitetaan vielä nykyisen säännön kehikolla. Näin toimimalla estetään tilanne, jossa vastavalmistuneessa autossa on sääntöjen vastainen kehikko (vanhojen passien autojen kehikoita EI tarvitse päivittää uuden säännön mukaisiksi).
Passihakemuksessa tarvittavan valokuvan ei tarvitse olla juuri siitä autosta, joka passitetaan. Riittää, että kuva on täsmälleen samanlaisesta autosta. Alle 2000 vuosimallin autoihin passia haettaessa on huomattava, että kuva ja tekniset tiedot pitää olla vähintään 2000 mallisesta. Joten vaikka auto ei ole vielä kuvattavassa kunnossa, niin passin voi hakea vuonna 2015. Passeja on haettu runsaasti ja niiden toimitusaika on venynyt. Olemme kuitenkin sopineet että riittää, kunhan hakemus kaikkine tarvittavine liitteineen on toimitettu vuoden 2015 puolella. Tällöin hakemukset käsitellään nykyisen säännön mukaan.
Uusi 2016 V1600 sääntö on nähtävillä täältä.
Lisätietoja tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi