Uutiset
Aatu Hakalehto on vuoden 2025 Flying Finn Future Star – tähtäimessä onnistunut Secto Rally Finland
6.6.2025
Flying Finn Tour tapahtuma lauantaina Kiuruvedellä
5.6.2025
Pilotti kevennetystä kansallisen tason rallikilpailusta
4.6.2025
Toni Vilander ehdolla AKK-Motorsport ry:n puheenjohtajaksi
3.6.2025
AKK:n toimisto suljettu keskiviikkona 4.6.2025
3.6.2025
Ostarjoustarkastus 17.-18.5.2025 Markun Kello ja Koru JM
3.6.2025
Offroad haastaa, yhdistää ja koukuttaa – teknistä tarkkuutta, kallioseikkailuja ja vahvaa yhteishenkeä
3.6.2025
Tiedoksi: AKK-Motorsport ry:n ylimääräinen liittokokous 28.6.2025
30.5.2025
Historic Rally Trophy-sarjan kilpailukalenteri kaudelle 2026 on julkaistu
30.5.2025
Traficom päivittänyt kilpailukäyttöön haettavan siirtoluvan ohjetta
29.5.2025
FIA -akkusäännön voimaantulo Suomessa
26.10.2016
Tekniikan lajiryhmä muistuttaa kilpailijoita FIA - akkusäännön voimaantulosta myös kansallisesti 1.1.2017. Sääntö kertoo, että mikäli akku ei sijaitse moottoritilassa, akun tulee olla ns. kuiva akku. Kuiva akku termistö on selvitetty FIAsta. Kuivassa akussa (VR-tyyppinen akku) ei ole vapaata elektrolyyttiä vaan happo on sidottu geeliin tai imeytetty lasivillaerottimeen (AGM). Tämän tyyppisiä akkuja on saatavilla akkuja myyvistä liikkeistä eikä hinnat sanottavasti eroa perinteisestä märästä akusta. Ns. kuivalla akulla ei siis tarkoiteta ainoastaan kalliita kilpa-akkuja tai Litium akkuja. Tästä syystä tekniikan lajiryhmä on päättänyt toukokuussa seurata FIA.n sääntöä kuitenkin niin, että sääntö otetaan kansallisesti voimaan 1.1.2017.
Tämä ns. kuiva akku vaaditaan seuraavissa ryhmissä ( mikäli akku ei sijaitse moottoritilassa) :
Ryhmät A, N, R, FIN N 4WD, FIN R 4WD, F, sekä rallicross autoissa.
Lisätietoja tekniikan lajipäällikkö Iiro Palmi, iiro.palmi@autourheilu.fi, 050-347 5177