Uutiset
Aatu Hakalehto on vuoden 2025 Flying Finn Future Star – tähtäimessä onnistunut Secto Rally Finland
6.6.2025
Flying Finn Tour tapahtuma lauantaina Kiuruvedellä
5.6.2025
Pilotti kevennetystä kansallisen tason rallikilpailusta
4.6.2025
Toni Vilander ehdolla AKK-Motorsport ry:n puheenjohtajaksi
3.6.2025
AKK:n toimisto suljettu keskiviikkona 4.6.2025
3.6.2025
Offroad haastaa, yhdistää ja koukuttaa – teknistä tarkkuutta, kallioseikkailuja ja vahvaa yhteishenkeä
3.6.2025
Tiedoksi: AKK-Motorsport ry:n ylimääräinen liittokokous 28.6.2025
30.5.2025
Historic Rally Trophy-sarjan kilpailukalenteri kaudelle 2026 on julkaistu
30.5.2025
Traficom päivittänyt kilpailukäyttöön haettavan siirtoluvan ohjetta
29.5.2025
AKK:n hallituksen toukokuun kokous - Sääntökokous ja ajankohtaiskatsaus
26.5.2025
Suositus historic-luokkajaoksi kansallisiin ralleihin ja rallisprintteihin
5.9.2016
Nykyisin useassa kilpailussa käytetään mallia, jossa historic-autot on jaoteltu kuutiotilavuuden mukaan siten, että kaikki ikäkaudet ajavat yhdessä. Koska autojen virityssäännöissä tapahtui merkittävä vapautus vuodelle 1970 ei kyseinen luokkajako motivoi osallistumaan 60-luvun autoilla. Tästä johtuen Historic Rally Club Finland ry on päätynyt suosittamaan seuraavaa luokkajakoa käytettäväksi kansallisissa ralli- ja rallisprint-kilpailuissa:
Vaihtoehto 1 (viisi luokkaa)
Ikäkausi | Ryhmät | Kuutiotilavuus | Vuodet |
E, F ja G1 | T, GT, 1 - 4 | vapaa | - 1969 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1300 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1600 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 2000 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | yli 2000 cc | 1970 - 1990 |
Vaihtoehto 2 (kolme luokkaa)
Ikäkausi | Ryhmät | Kuutiotilavuus | Vuodet |
E, F ja G1 | T, GT, 1 - 4 | vapaa | - 1969 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | enintään 1600 cc | 1970 - 1990 |
G2 - J2 | 1 - 4, N, A ja B | yli 1600 cc | 1970 - 1990 |
Lisätiedot: Lajipäällikkö Henrik Frank, etunimi.sukunimi@autourheilu.fi, 040-5349977