Rallisprintin Lajiryhmän kokous 5.8.2015

9.9.2015

« Takaisin

Rallisprintin Lajiryhmän kokous 5.8.2015

Paikalla olivat Erkki Koskelo (pj.), Veikko Lehtonen, Minna Ahola ja Henrik Frank (esittelijä). Lisäksi kokouksessa kutsuttuna Tekniikan lajiryhmän puheenjohtaja Olli Toivonen.

Kokouksessa käsiteltiin:

SÄHKÖPOSTILLA KÄSITELTYJEN ASIOIDEN TOTEAMINEN

Riihivuori-sprintin kalenterihakemus

Lajiryhmän päätös: Hyväksyttiin kalenterihakemus

SEURANTARAPORTIT

Todettiin kesäkauden 2015 seurantaraportit, ei raportoitavaa lajiryhmälle.

Todettiin edelleen, että raportointi kilpailuista lajiryhmän suuntaan on melko vähäistä. Järjestäjille raportoidaan asioista hyvin, mutta  lajiryhmän suuntaan asioista on vaikea saada kisapaikoilta tietoa erinäisistä asioista.

Puheenjohtajilta kaivattaisiin tietoa lajin nykytilasta, säännöistä niin kilpailijoiden kuin järjestäjien puolelta, sekä yleisesti kehitysajatuksia. Lisäksi halutaan todeta, että lajiryhmän jäsenet ovat tavoitettavissa.

SÄÄNTÖASIAT

Tekniikan lajiryhmän puheenjohtaja Olli Toivonen esitteli vertailutaulukon, josta ilmenee eri tekniikkasääntöjen mukaisten autojen painot ja niiden erot. Todettiin, että käytännössä nykyiset erot eri autojen painoissa on todella pienet, ja oikeita ongelmia suurten paino-erojen suhteen ei ole kauden 2015 kilpailuissa havaittu.

Todettiin että tekniikan osalta autotiedoissa on todella suuri määrä virheitä, joihin kukaan ei ilmoittautumisten osalta puutu.

Todettiin myös, että nykyiset minimipainot ovat todella alhaiset, verrattuna kansainvälisesti luokiteltuihin nyky-autoihin.

Lajiryhmän päätös: Rallisprint-kilpailuissa kaikkien eri tekniikkasääntöjen mukaisten autojen painot mitataan aina sen tekniikkasäännön mukaan, jolla auto on kilpailuun ilmoitettu.

Lisäksi tekniikan lajiryhmä esittää lajiryhmälle sääntömuutosta, jolla kiertävästä katsastuksesta luovutaan. Perusteluna katsastustoiminnan pysyminen johdonmukaisena ja toimivana. Vähintään sääntöihin tulee huomioida se, että jos kiertävää katsastusta käytetään, niin katsastusmiehillä pitää olla esteetön pääsy autoon ja ajovarusteisiin, sekä paikalla on oltava kilpailijan edustaja.

Keskusteltiin myös esitetystä muutoksesta rengassääntöön.

Lajiryhmän päätös: Todettiin, että tehtyä esitystä ei tässä kohtaa lähdetä viemään eteenpäin toistaiseksi.

Lajiryhmä haluaa todeta, että asian käsittelyn tiimoilta esitetty väite, ettei lajiryhmän jäseniä tavoita, ei pidä paikkaansa. Lajiryhmä on normaalisti tavoitettavissa, mutta yhteydenotot ovat olleet harrastajien keskuudesta hyvin vähäisiä.

Lajiryhmä toteaa, että rengasasiaan tullaan palaamaan vielä tulevaisuudessa, kunhan asia on valmisteltu huolellisemmin.

Keskusteltiin myös että sorarenkaan käyttö SM-rallisprintin asfalttikilpailuissa ei ole toiminut halutulla tavalla. Todettiin että jatkossa kaikilla autoilla ajetaan voimassaolevan rengassäännön mukaisesti.

KALENTERI-ASIAT

Rallisprint-arvokilpailut 2016

SM-osakilpailujen osalta kalenteri on päätetty.

Future Cupin osalta kalenteriin on edelleen anottu vain Karkkilan osakilpailu.

Muut kilpailut ajetaan seuraavina päivämäärinä:

11.-12.6.2016                Future Cup

9.-10.7.2016                  Future Cup

6.-7.8.2016                    Future Cup

26.-27.8.2016                Future Cup

Pyydetään sarjapromoottorilta selvitys kilpailujen järjestäjistä elokuun loppuun

SEURAAVA KOKOUS

5/15           7.10.2015

Lisätietoja ja palaute: lajipäällikkö Henrik Frank, 040 534 9977, henrik.frank@autourheilu.fi

Design Mainostoimisto Ajaton Oy