Uutiset
KITI-järjestelmässä huoltokatkoksia 17.5.2022
17.5.2022
JM SM Liiga 2022 ilmoittautuneet joukkueet
16.5.2022
Urheilijan toimintakielto - SUEKin päätös 1.4.2022
16.5.2022
FIA Scandinavian Rally Trophy/Nordic Rally Championship – Huomio Etelä-Ruotsin Rallin sääntöihin ja ilmoittautumiseen
16.5.2022
Kesäkauden Flying Finn Rallivalmennusleirien päivämäärät
11.5.2022
GTi-Magazine Drifting SM-sarjan mediayhteistyökumppaniksi
6.5.2022
Rata SM -sarjasäännön lisämääräys no 2 - sarjailmoittautumista jatkettu 9.5. asti sekä puuttuva osakilpailu vahvistettu
6.5.2022
Digitaalisen autourheilun lajipäivät 7.5. seuroille ja kilpailijoille - Ilmoittaudu
5.5.2022
Drifting SM- ja Crosskart SM-kausikoosteet C More Maxilta
5.5.2022
FIA Girls on Track – Rising Stars 2022 haku alkaa
4.5.2022
Endurancen CUP-mestaruudet ratkaistaan Alastarolla lauantaina 9.10.
7.10.2021
Endurance Cup -sarjan viimeinen kilpailu ajetaan tulevana viikonloppuna Alastaron moottoriradalla.
Vaikka Cup mestaruus on vielä useiden tiimien ulottuvilla, vahvimpana Cup mestarisuosikkina kilpaluun starttaa kuitenkin Luokan 1 (alle 2050ccm) johtaja MMR Team Honda Civicillä, joka edellisen Botniaringin kisan pientä teknistä kauneusvirhettä ja toista sijaa lukuunottamatta on vienyt kauden kolme ensimmäistä kisaa täysin pistein. Luokan sisällä voitto on jo MMR:n puolesta selvä, koska Botniaringin kisan voittaja BMW:llä ajava Joyride Racing ei voi enää maksimaalisellakaan suorituksella saavuttaa MMR:n johtoa, kun voitosta voi saada 25 pistettä. Luokan toisesta ja kolmannesta sijasta ovat taistelemassa Joyride Racingin lisäksi myös aina todella nopea Gepardi Team Ford Fiesta ST:llä, sekä RGV Motorsport Honda Civicillä.
Luokassa 2 (yli 2051ccm), jossa BMW 323 on tiimien kalustona, taistelu luokan voitosta on täysin auki. Tasaisen luokan osallistujat ovat ottaneet voittoja ja palkintosioja kauden mittaan ristiin siten että jännitys on säilynyt viimeiseen kisaan asti. Barbara Racing Team johtaa luokkaa viimeiseen kisaan lähdettäessä neljän pisteen erolla viime kauden Cup -voittajaan NAP Racing teamiin. #35 Racing team on alkukauden pienien ongelmien jälkeen kiristänyt tahtiaan voittamalla kaksi viimeistä kilpailua, ollen näin enää seitsemän pistettä kärjestä ennen finaalia. Myös Jawa team on erittäin tasaisilla suorituksillaan palkintosijojen tuntumassa ja Bemu Team on tilaisuuden tullen valmis nappaamaan korkeat pisteet ja päätymään mitaleille. Cupin voittoonkin tämän luokan tiimeillä on vielä mahdollisuus, mutta se vaatisi MMR:n ja JWT:n epäonnea.
Luokassa 3 (2-vettiiliä /sylinteri) JWT Racing on tehnyt vakuuttavan tasaista tulosta voittamalla kaudella kaikki kilpailut luokassaan BMW E30 325i:llä. JWT on MMR teamin lähin uhkaaja kokonaiskilpailua, eli Cup mestaruutta ajatellen, mutta Botniaringin pieni Cupiin osallistuva osallistujamäärä luokassa leikkasi tiimin pistepottia. Tämä tarkoittaa, että JWT on muutaman pisteen takamatkalla kokonaismestaruutta ajatellen, mutta käytännössä varma luokkamestari ilman ongelmia. Kakkos- ja kolmossijasta käydään kova vääntö Team Veisun ja KH Motorsportin kesken, joilla molemmilla on vielä pieni mahdollisuus myös luokan mestaruuteen, jos JWT kohtaa todella suuria ongelmia.
Aika-ajot alkavat Lauantaina kello 10 ja kauden viimeinen kilpailu starttaa kello 11.
Pistetilanne 4/5 kilpailua:
Cup kokonaiskilpailu:
- MMR Team 97 pistettäHonda Civic
- JWT Racing 93 pistettäBMW 325i
- Barbara Racing Team 89 pistettäBMW 323i
Luokka 1 Alle 2050 ccm
- MMR Team 97 pistettäHonda Civic
- Joyride Racing 69 PistettäBMW 318iS
- RGV Motorsport66 PistettäHonda Civic
Luokka 2 yli 2051 ccm
- Barbara Racing Team89 PistettäBMW 323i
- NAP Racing85 Pistettä
- #35 Racing82 Pistettä
Luokka 2 venttiiliä / sylinteri
- JWT Racing93 PistettäBMW 325i
- Team Veisu78 Pistettä
- KH Motorsport70 Pistettä
Momo Racing Team Ry
Kuva: Santeri Ampuja