Uutiset
Autourheiluyhteisö on päivittänyt organisaatiotaan
31.1.2023
Haetaan pienoisautoiluun radio-ohjattavien autojen (roa) kansainvälisten asioiden yhteyshenkilöitä
30.1.2023
Kartingin päätoimitsijan verkkokoulutus julkaistu verkkokoulutusjärjestelmässä
26.1.2023
Kartingin rengashintoihin nousua vuodelle 2023
17.1.2023
KITI-järjestelmässä huoltokatkoksia tiistaina 17.1.
17.1.2023
Kartingin vuosinumeroiden varaus aukeaa 18.1.
13.1.2023
Volkswagen Hyötyautot jatkaa autourheilun SM-sarjojen ja nuorisotoiminnan tukemista kaudella 2023
12.1.2023
Rallin perustutkinto julkaistu verkkokoulutusjärjestelmässä
12.1.2023
Aurora Sprint Asfalttisarja kilpaillaan myös kaudella 2023
12.1.2023
Karting SM -sarja hakee kilpailutapahtumienjohtajaa, tuomariston puheenjohtajaa ja pääkatsastajaa
10.1.2023
F-Cupin toinen osakilpailu TGS Ralli ajetaan Korpilahdella 12.3.
21.1.2022
Ralliautoilun F-Cupin talvikausi paketoidaan maaliskuussa Korpilahdella TGS Rallin merkeissä. Uusi osakilpailu syntyy pikavauhdilla, kun Jyväskylän UA ja Korpilahden UA lähtivät pelastustalkoisiin, jotta perinteikkään sarjan talvikaudelle saadaan kaksi osakilpailua, kun sarjan avauskilpailu Valkealassa peruttiin.
Kilpailun pääyhteistyökumppani on TGS, joka on reilun kymmenen toimintavuotensa aikana kehittynyt yhdeksi Suomen suurimmista rallitalleista. Vuonna 2022 Skoda Motorsportin kanssa tiivistä yhteistyötä tekevä TGS ajattaa rallin SM-sarjassa Skoda Fabioilla hallitsevaa Suomen mestaria Emil Lindholmia, Teemu Asunmaata sekä Mikko Heikkilää ja esiintyy myös kansainvälisissä kisoissa. TGS:n keulahahmo, itsekin sekä rallin MM-sarjassa että kansallisessa rallissa menestyksellä kilpaillut kokenut rallikettu Toni Gardemeister on yhteistyöstä innoissaan.
- Aloitin oman urani kansallisella tasolla F-ryhmän kalustolla ja olen aina seurannut äffäläisten sarjaa suurella mielenkiinnolla. Mielestäni se on yksi suomalaisen ralliharrastuksen kivijaloista, joten lähden mielelläni mahdollistamaan osakilpailun järjestämistä. Hienoa, että Keski-Suomessa päästään kisaamaan.
Taloudellisen tuen lisäksi Gardemeister nähdään Korpilahdella myös kilpa-auton ratin takana, sillä hän toimii kisassa etuautotehtävissä.
TGS Rallissa on tarjolla viisi erikoiskoetta ja 50 EK-kilometriä. Pikaisen aikataulun vuoksi valtion teiden saaminen rallikäyttöön ei enää onnistu, mutta perinteisissä Jyväskylän MM-rallin maisemissa on silti tarjolla reitti, joka tarjoaa elämyksiä sekä kuljettajille että katsojille. Mukana on myös rallikäytössä ensimmäistä kertaa ajettavia osuuksia.
- Jatkamme kahdesta edellisestä Korpilahdella järjestetystä rallista tuttua linjaa, jonka punaisena lankana on tarjota kuljettajaystävällinen ja helposti lähestyttävä rallipäivä maankuuluilla erikoiskokeilla. Käytännössä tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, että ilmoittautumismaksut ovat edulliset. F-Cupin lisäksi rallissa on paljon lisäluokkia ja toivotamme kilpailijat sankoin joukoin päättämään talvikautta Korpilahdelle, TGS Rallin kilpailunjohtaja Jussi Perälä kertoo.
TGS Rallin säännöt julkaistaan 10. helmikuuta ja samalla alkaa myös ilmoittautuminen.
Kuva: Asko Saarinen